این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۰۹-۱۳۸
عنوان فارسی
بررسی میزان پاسخگویی اهداف برنامهی درسی دانشگاهها به رفتار کارآفرینی "توجه" (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاههای دولتی و آزاد اصفهان)
چکیده فارسی مقاله
هدف کلی پژوهش، بررسی میزان پاسخگویی اهداف برنامهی درسی دانشگاهها به رفتار کارآفرینی "توجه" از نظر دانشجویان دانشگاههای دولتی و آزاد اسلامی واحد اصفهان است. در این پژوهش کاربردی، از روش توصیفی پیمایشی استفاده شده است. ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامهی تدوین محقق و ضریب پایایی آن 98/0 برآورد شده است. روایی سازهی پرسشنامه با استفاده از تحلیل عاملی و روایی محتوایی، توسط 5 نفر از متخصصین دانشگاهی تأیید شده است. نمونه آماری مشتمل بر 365 نفر از دانشجویان دانشگاههای اصفهان، صنعتی، هنر و آزاد اسلامی در سال تحصیلی 87 ـ 86 است، که از طریق نمونهگیری تصادفی طبقهای متناسب با حجم انتخاب شدند. نتایج حاصل از تحلیلهای آماری نشان داد که از نظر دانشجویان، میزان پاسخگویی اهداف برنامهی درسی دانشگاهها، در سطح 001/0 p?به رفتار کارآفرینی "توجه" در عامل افزایش مهارتهای ارتباطی کمتر از سطح متوسط بوده است. همچنین، در مقایسهی نظرات دانشجویان با توجه به شاخصهای دانشگاه، گروه، سال و مقطع تحصیلی تفاوتی معنادار مشاهد شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
پاسخگویی اهداف برنامهی درسی دانشگاهها به رفتار کارآفرینی "توجه" (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاههای دولتی و آزاد اصفهان)
چکیده انگلیسی مقاله
ش، بررسی میزان پاسخگویی اهداف برنامهی درسی دانشگاهها به رفتار کارآفرینی "توجه" از نظر دانشجویان دانشگاههای دولتی و آزاد اسلامی واحد اصفهان است. در این پژوهش کاربردی، از روش توصیفی پیمایشی استفاده شده است. ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامهی تدوین محقق و ضریب پایایی آن 98/0 برآورد شده است. روایی سازهی پرسشنامه با استفاده از تحلیل عاملی و روایی محتوایی، توسط 5 نفر از متخصصین دانشگاهی تأیید شده است. نمونه آماری مشتمل بر 365 نفر از دانشجویان دانشگاههای اصفهان، صنعتی، هنر و آزاد اسلامی در سال تحصیلی 87 ـ 86 است، که از طریق نمونهگیری تصادفی طبقهای متناسب با حجم انتخاب شدند. نتایج حاصل از تحلیلهای آماری نشان داد که از نظر دانشجویان، میزان پاسخگویی اهداف برنامهی درسی دانشگاهها، در سطح 001/0 p?به رفتار کارآفرینی "توجه" در عامل افزایش مهارتهای ارتباطی کمتر از سطح متوسط بوده است. همچنین، در مقایسهی نظرات دانشجویان با توجه به شاخصهای دانشگاه، گروه، سال و مقطع تحصیلی تفاوتی معنادار مشاهد شد.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدجواد لیاقتدار |
دانشیار دانشگاه اصفهان
احمدعلی فروغی ابری |
استادیار دانشگاه اصفهان
محمدرضا عابدی |
استادیار دانشگاه اصفهان
فرزانه واصفیان |
دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_22878_335b88873d3cb53abfe86cd0ca67f7e0.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-1765591.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات