این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۰۹-۱۳۸

عنوان فارسی بررسی میزان پاسخ‌گویی اهداف برنامه‌ی درسی دانشگاه‌ها به رفتار کارآفرینی "توجه" (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و آزاد اصفهان)
چکیده فارسی مقاله هدف کلی پژوهش، بررسی میزان پاسخ‌گویی اهداف برنامه‌ی درسی دانشگاه‌ها به رفتار کارآفرینی "توجه" از نظر دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و آزاد اسلامی واحد اصفهان است. در این پژوهش کاربردی، از روش توصیفی پیمایشی استفاده شده است. ابزار جمع‌آوری اطلاعات، پرسش‌نامه‌ی تدوین محقق و ضریب پایایی آن 98/0 برآورد شده است. روایی سازه‌ی پرسش‌نامه با استفاده از تحلیل عاملی و روایی محتوایی، توسط 5 نفر از متخصصین دانشگاهی تأیید شده است. نمونه آماری مشتمل بر 365 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی، هنر و آزاد اسلامی در سال تحصیلی 87 ـ 86 است، که از طریق نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای متناسب با حجم انتخاب شدند. نتایج حاصل از تحلیل‌های آماری نشان داد که از نظر دانشجویان، میزان پاسخ‌گویی اهداف برنامه‌ی درسی دانشگاه‌ها، در سطح 001/0 p?به رفتار کارآفرینی "توجه" در عامل افزایش مهارت‌های ارتباطی کم‌تر از سطح متوسط بوده است. هم‌چنین، در مقایسه‌ی نظرات دانشجویان با توجه به شاخص‌های دانشگاه، گروه، سال و مقطع تحصیلی تفاوتی معنادار مشاهد شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی پاسخ‌گویی اهداف برنامه‌ی درسی دانشگاه‌ها به رفتار کارآفرینی "توجه" (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و آزاد اصفهان)
چکیده انگلیسی مقاله ش، بررسی میزان پاسخ‌گویی اهداف برنامه‌ی درسی دانشگاه‌ها به رفتار کارآفرینی "توجه" از نظر دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و آزاد اسلامی واحد اصفهان است. در این پژوهش کاربردی، از روش توصیفی پیمایشی استفاده شده است. ابزار جمع‌آوری اطلاعات، پرسش‌نامه‌ی تدوین محقق و ضریب پایایی آن 98/0 برآورد شده است. روایی سازه‌ی پرسش‌نامه با استفاده از تحلیل عاملی و روایی محتوایی، توسط 5 نفر از متخصصین دانشگاهی تأیید شده است. نمونه آماری مشتمل بر 365 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی، هنر و آزاد اسلامی در سال تحصیلی 87 ـ 86 است، که از طریق نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای متناسب با حجم انتخاب شدند. نتایج حاصل از تحلیل‌های آماری نشان داد که از نظر دانشجویان، میزان پاسخ‌گویی اهداف برنامه‌ی درسی دانشگاه‌ها، در سطح 001/0 p?به رفتار کارآفرینی "توجه" در عامل افزایش مهارت‌های ارتباطی کم‌تر از سطح متوسط بوده است. هم‌چنین، در مقایسه‌ی نظرات دانشجویان با توجه به شاخص‌های دانشگاه، گروه، سال و مقطع تحصیلی تفاوتی معنادار مشاهد شد.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدجواد لیاقت‌دار |
دانشیار دانشگاه اصفهان

احمدعلی فروغی ابری |
استادیار دانشگاه اصفهان

محمدرضا عابدی |
استادیار دانشگاه اصفهان

فرزانه واصفیان |
دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_22878_335b88873d3cb53abfe86cd0ca67f7e0.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-1765591.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات