این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک امیرکبیر، جلد ۵۱، شماره ۱، صفحات ۲۰۱-۲۱۴

عنوان فارسی شناسایی مدل غیر خطی آیرودینامیک هواپیما در مانور اسپین با استفاده از مدل چند نقطه‌ای توسعه یافته
چکیده فارسی مقاله در این تحقیق مدل آیرودینامیکی چند نقطه‌ای توسعه یافته بر پایه تئوری استریپ برای تخمین پارامترهای پروازی در رژیم پروازی اسپین با زاویه حمله بالا و با نرخ چرخش بالا ارایه می‌گردد. تکنیک تخمین استفاده شده رگرسیون حداکثر شباهت با دیدگاه خطای معادله می‌باشد. هدف از این مطالعه استخراج مدل آیرودینامیک غیر خطی مناسب برای پدیده اسپین که از غیر خطی ترین و غیر قابل پیش‌بینی‌ترین مانورهای پروازی است، می‌باشد. مزیت این مدل در این است که به هر نیروی آیرودینامیکی تولید شده توسط هر سطح جداگانه اجازه می دهد تا بطور مستقل در رابطه نیرو و گشتاور کل شرکت کند بجای آنکه مقدار میانگینی با توجه به موقعیت مرکز جرم در نظر گرفته شود. مدل استخراج شده به دو ست داده‌های واقعی اندازه گیری شده از پرواز تست اسپین اعمال شده و نتایج نشاندهنده تولید دوباره نیروها و گشتاورهای تولید شده در یک مانور اسپین دیگر با دقت بسیار بالا تر در مقایسه با روش بسط سری تیلور و نیز مدل چند نقطه‌ای ساده می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مانور اسپین، مدل آیرودینامیکی، مدل چند نقطه‌ای، خطای خروجی،

عنوان انگلیسی Airplane Nonlinear Aerodynamic Model Identification in Spin Maneuver by Using Extended Multi Input Approach
چکیده انگلیسی مقاله In this paper application of the multipoint aerodynamic model for parameter estimationin spin maneuver as a high-angle-of-attack and high-angular-rate fight regime was concentrated. The identification technique used to illustrate the approach is maximum likely hood with the equation error approach. The multipoint model comprises a set of new parameters describing the aerodynamic force distribution along individual surface components of the aircraft. The aim of this study is to demonstrate that this model allows coupling among the three force and three moment components,. This means that the parameters associated with the six-component equations are thus treated simultaneously. Another advantage of this approach is that the model allows each individual force generating surface element of the aircraft to contribute independently to the total force and moment rather than some average of these contributions relative to the center of mass. The method is applied to measurements from spin fight test data conducted with a light general aviation aircraft and the results compared with conventional aerodynamic model. The results indicate that the method is capable of reproducing, with reasonable accuracy, the force and moment measurements obtained from a fight other than the one used in the parameter estimation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله میرابوالفضل مختاری |
دانشگاه صنعتی امیر کبیر

مهدی سبزه پرور |
تهران خ- حافظ- روبروی سمیه- دانشگاه صنعتی امیر کبیر- دانشکده هوافضا


نشانی اینترنتی https://mej.aut.ac.ir/article_2656_55b702e3ab40f22a3d001e756c83449a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-1758374.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات