این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۱، شماره ۱۵۶، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی مشکلات تشخیصی حوزه اختلال یادگیری ویژه: الگوهای تشخیصی و نیازهای ما در این حیطه
چکیده فارسی مقاله چکیده یکی از بحث‌های اساسی در حوزه توان‌بخشی کودکان با اختلال یادگیری تشخیص درست است. تشخیص درست بسان نقشه راهی است که می‌تواند درمان گر را به‌سوی هدف نهایی که اتخاذ روش‌های درمانی و توان‌بخشی مناسب است رهنمون کند. در پژوهش حاضر با مروری سیستماتیک بر پژوهش‌های انجام‌شده در حوزه تشخیص و مدل‌های تشخیصی اختلال یادگیری ضمن بررسی ضعف‌های نظری و عملی موجود در الگوهای ناهماهنگی هوشبهر – پیشرفت، پاسخ به مداخله و توانمندی‌ها و ضعف‌های شناختی، به معرفی تازه‌ترین یافته‌های تجربی و نظری در این حوزه پرداخته‌شده است. افزون بر این در پایان نیز به مشکلات نظری و عملی حوزه تشخیص و استفاده از الگوهای تشخیصی در ایران پرداخته‌شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Problem in Specific Learning Disability Identification: Identification patterns and our needs in this area
چکیده انگلیسی مقاله Abstract One of the main debates in the field of rehabilitation of children with learning disabilities is the correct diagnosis. A correct diagnosis as a map is a path that can guide the therapist towards the ultimate goal of adopting appropriate therapeutic and rehabilitation methods. In the present study, a systematic review of the research done in the field of diagnosis and diagnostic models of learning disorder, while analyzing the theoretical and practical weaknesses in the inadequate patterns of IQ-achievement discrepancy, response to intervention (RTI) model, and the processing strengths and weaknesses (PSW), introduced the latest empirical and theoretical findings in this area. In addition, in the end, theoretical and practical problems in the field of diagnosis and use of diagnostic patterns in Iran have been addressed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله کمال پرهون | kamal parhoon
, Faculty of Psychology and Educational Sciences University of allamae
دانشکده روان شناسی دانشگاه علامه طباطبایی

حمید علیزاده | hamid alizadeh
, Faculty of Psychology and Educational Sciences University of allamae
دانشکده روان شناسی دانشگاه علامه طباطبایی

حمید رضا حسن آبادی | hamidreza hassanabadi
, Faculty of Psychology and Educational Sciences University of Kharazmi
دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی


نشانی اینترنتی http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-774-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده یادگیری
نوع مقاله منتشر شده مروری
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات