این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۱، شماره ۱۵۶، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی ورزش و کلاسبندی ورزشی در افراد کم توان ذهنی
چکیده فارسی مقاله کم توانی ذهنی بر عملکردهای ورزشی به شیوه های مختلفی از جمله کاهش سرعت واکنش، قدرت ، استقامت، چابکی، انعطاف پذیری و تعادل تاثیر می گذارد. استراتژی های مختلف آموزشی در هنگام کار با ورزشکاران با کم توانی ذهنی اجرا می شوند. کلاسبندی ورزشی کم توانان ذهنی یک سیستم کلاسبندی برای ورزش معلولین است که اجازه میدهد افراد کم توانی ذهنی با دیگر افراد که دارای اختلالات ذهنی هستند رقابت کنند. سیستم های کلاسبندی جداگانه ای برای ورزشکاران نخبه وجود دارد که دارای یک بخش وابسته به جنبش پارالمپیک و فدراسیون بین المللی ورزش کم توان ذهنی (INAS) و ورزش برای تمام مدل های وابسته به المپیک ویژه است. افراد دارای کم توانی ذهنی دارای مسائلی مربوط به مهارت های مفهومی، مهارت های اجتماعی و مهارت های عملی هستند.گاهی اوقات ممکن است به نظر برسد که ورزش حرفه ای معلولین به ویژه ارائه شده توسط جنبش پارالمپیک، تنها برای ورزشکاران با قطع عضو، آسیب نخاعی و ورزشکاران فلج مغزی یا نابینایان است نه برای ورزشکاران با کم توانی ذهنی.بنا براین در اهداف این مقاله موارد ذیل : مشکلات ادغام، برخی نگرانی هایی که در کلاسبندی ورزشکاران پارالمپیک بوجود می آیند مانند خودکفایی و شایستگی ، خود اظهاری و شایستگی، کلاس ورزشی، مشکلات بهسازی و ورزش های پیشنهادی برای این افراد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کم توانان ذهنی، کلاسبندی، المپیک ویژه

عنوان انگلیسی Sports and sports classification in individuals with intellectual disability
چکیده انگلیسی مقاله Intellectual disabilities impact sports performances in a number of ways including causing slower reaction times, less strength, endurance, agility, flexibility, and balance. Different coaching strategies are implemented when working with sportspeople with intellectual disabilities. Intellectual disability sports classification is a classification system used for disability sport that allows people with intellectual disabilities to fairly compete with and against other people with intellectual disabilities. Separate classification systems exist for the elite athlete with a disability side affiliated with the Paralympic movement and International Sports Federation for Persons with Intellectual Disability (INAS), and the sports for all model affiliated with Special Olympics. People with intellectual disabilities have issues with conceptual skills, social skills, and practical skills. Sometimes it might seem that elite disability sport, especially as represented by the Paralympic Movement, is only for athletes with an amputation, or a spinal cord injury, or cerebral palsied or blind athletes, rather than for athletes with an intellectual disability (ID). Therefore In this paper, we discuss the following: the problem of inclusion, some concerns that arise in the classification of Paralympic athletes such as self-declaration and eligibility, the open nature of ID sports competition, and the sports offer available for these athletes.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Intellectual Disability, Classification, Special Olympics

نویسندگان مقاله سعید بحیرایی | saeid bahiraei
university of guilan
دانشگاه گیلان

رحمان امیری | rahman amiri
university of guilan
دانشگاه گیلان


نشانی اینترنتی http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1204-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده کم توان ذهنی
نوع مقاله منتشر شده مروری
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات