|
حکمت معاصر، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۱۳۱-۱۵۱
|
|
|
عنوان فارسی |
آیا طریقه اخلاقیون نجف طریقهای عرفانی است؟ |
|
چکیده فارسی مقاله |
در این مقاله کوشش شده که به این پرسش که آیا میتوان طریقه اخلاقیون را مدرسهای معنوی و تربیتی دانست، از سه منظر پاسخ داده شود؛ ابتدا با تکیهبر تعریف کلاسیک عرفان، سپس با بیان مشکلات تعریف کلاسیک برای چنین قضاوتی، با ارائه تعریفی از عرفان بر مبنای مفهوم سنت و تحلیل آن به دو مفهوم فرهنگ و ادبیات و تحلیل مفهوم فرهنگ به دانشها و نگرش و رفتارها، و نهایتاً با تکیهبر نگاه عمومی به مسئله عارف و عرفان، عرفانی بودن طریقه اخلاقیون ثابت شده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
عرفان اسلامی، اخلاقیون، سنت، فرهنگ، ادبیات، |
|
عنوان انگلیسی |
Is the Behavior of Najaf Moralists (Akhlaqioun) Mystical? |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
This article attempts to answer this question from three perspectives: “Is it possible to consider the behavior of Najaf moralists (Akhlaqioun) to be an Islamic mystical and spiritual school? It firstly according to the classic definition of Mysticism, judges if the behavior of Najaf moralists (Akhlaqioun) is mystical or not? Then by mentioning some difficulties of the classic definition for such a judgment and offering a definition for theosophy based on the concept of tradition and by analyzing this definition into two concepts “culture” and “literature” and also analyzing “culture” into the Knowledge, Attitude and Behavior, answers to this question. At the end, according to the public regard for mystic and Mysticism it proves that the behavior of Najaf moralists (Akhlaqioun) is mystical. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
هادی وکیلی | عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سازمان اصلی تایید شده: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
محمود شیخ |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://wisdom.ihcs.ac.ir/article_765_769de270806a237e419fa21cfa21c962.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|