فرهنگ در دانشگاه اسلامی، جلد ۹، شماره ۳۰، صفحات ۶۱-۸۰

عنوان فارسی سنجش تأثیر سرمایۀ معنوی بر تمایل کارآفرینی
چکیده فارسی مقاله امروزه معنویت و فرهنگ یکی از سازه‌های مؤثر بر حوزه‌های مختلف زندگی شناخته شده؛ زیرا تعیین کنندۀ نگرشهای افراد دربارۀ کار و فعالیت است. هدف: این پژوهش با هدف بررسی علمی تأثیر سرمایۀ معنوی بر تمایل کارآفرینی دانشجویان انجام شد. روش: تحقیق حاضر، توصیفی- همبستگی و از نوع کاربردی است. جامعۀ آماری شامل دانشجویان دانشگاه پیام نور شهر خوی به تعداد 2800 نفر است. نمونۀ آماری با استفاده از جدول مورگان و با روش نمونه‌گیری تصادفی به تعداد 340 نفر انتخاب شد. ابزار سنجش متغیّرها، پرسشنامۀ استاندارد بود. برای تحلیل داده‌ها، از آزمون کلموگروف- اسمیرنف، همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی و مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار لیزرل استفاده شد. یافته‌ها: در سطح اطمینان 99 درصد، بین سرمایۀ معنوی و ابعاد آن(ارزش‌گرایی معنوی، خلوت با خدا، اهمیت معنویت، تأثیرگذاری معنوی) با تمایل کارآفرینی دانشجویان رابطۀ مستقیم، مثبت و معنادار وجود دارد و سرمایۀ معنوی، 77/0 درصد از تغییرات تمایل کارآفرینی دانشجویان را پیش‌بینی می‌کند. نتیجه‌گیری: با افزایش سرمایۀ معنوی دانشجویان، تمایل کارآفرینی آنان افزایش می‌یابد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله معنویت، سرمایۀ معنوی، کارآفرینی، تمایل کارآفرینی،

عنوان انگلیسی Measuring the Impact of Spiritual Capital on Entrepreneurial Desire
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays Spirituality and culture are known as one of the most influential structures in various areas of life, because this concept determines the attitudes of individuals about work and activity. In view of the importance of the subject, the purpose of this study is to examine the effect of spiritual capital on students' entrepreneurial desire. Objectives: The purpose of this study is to investigate the role of spiritual capital in students' entrepreneurial desire. The research method is descriptive- Correlation and of applied type.The statistical population were consisted 2800 people of undergraduate and postgraduate students of khoy Payame Noor University and the samples were selected by stratified random sampling of 340 people.The main instrument for measuring variables was the standard questionnaire.For data analysis, Kolmogorov-Smirnov test, Pearson correlation, simple linear regression and structural equation modeling were used. Results: The results of the article indicate that in the level of certainty of 99 percent there is a positive and significant relationship between spiritual valueism, privacy with God, the importance of spirituality, spiritual influence and spiritual capital with students' entrepreneurial inclination.According to the results of the research, spiritual capital and all its dimensions are directly, positively and significantly related to the students' entrepreneurial desire and spiritual capital predicts 0.77 of changes of the student's entrepreneurial desire. Conclusion: The author of the present research concludes that the increase in Students' spiritual capital will result in the rise of their entrepreneurial desire.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله spirituality, spiritual capital, entrepreneurship

نویسندگان مقاله زهرا فروتنی |
دکترای تخصصی مدیریت دولتی از دانشگاه تهران . استادیارگروه مدیریت دولتی دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری دانشگاه پیام نور


نشانی اینترنتی http://ciu.nahad.ir/article_624_61602c8bbb7a33231fb9e1c99da2f098.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-1688915.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات