|
مطالعات میان رشتهای در علوم انسانی، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۱۹۹-۲۲۸
|
|
|
عنوان فارسی |
طراحی و تبیین الگوی عوامل مؤثر بر عملکرد در بازارگرایی در دانشگاه فنیوحرفهای کشور |
|
چکیده فارسی مقاله |
مهمترین عامل مؤثر در عملکرد بازارگرایی دانشگاه، اشتغال دانشآموختگان در بازار و در نتیجه بهبود عملکرد بازارگرایی است. بازارگرایی در صنعت آموزشی در دید کلنگر با اشتغال دانشآموختگان ارتباط مؤثر و ویژهای دارد. شناسایی عواملی از دانشگاه که در بازار عملکرد دارند و باعث بهبود این عملکرد میشوند با هدف اشتغال دانشآموختگان یکی از مهمترین اهداف این تحقیق است. با توجه به اینکه موضوع عملکرد در بازار، حوزههای مختلف برنامهریزی آموزشی، سیاستگذاریهای کلان آموزش کشور، تدوین و برنامهریزی درسی و سایر موارد را شامل میشود در حوزۀ موضوعات بینرشتهای قرار میگیرد که رشتههای متفاوتی مانند مدیریت آموزشی، مدیریت راهبردی، مهندسی و برنامهریزی درسی، مدیریت عملکرد بازار را درگیر میسازد. منطبق با نیاز فضای حاکم بر مسئله، در این مقاله یک مدل فرایندی سهمرحلهای ارائه شده است. با توجه به تجزیهوتحلیل صورتگرفته بر روی ابعاد و مؤلفههای شناساییشده با استفاده از تکنیک دلفی فازی در روش تحلیل تفسیری ساختاری، ارتباط با صنعت و پروژههای صنعتی اهمیت بسزایی در بازارگرایی و مطابقت آموزشهای دانشگاهی و نیاز بازار ایفا میکند. همینطور میزان برخورداری بهدلیل اینکه دربرگیرندۀ سطح رفاه و زیرساخت دانشکده و منطقۀ پیرامون است، تأثیر زیادی بر سطح عملکرد در بازار مطابق با نتایج حاصل از نمونهای مشتمل بر نه مرکز و آموزشکدۀ این دانشگاه دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Designing and Explaining the Model of Factors Affecting Performance in Market Orientation in the Technical and University of the Iran |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The most important factor affecting university market practice is the employment of graduates in the market and, consequently, the improvement of market orientation. Marketing in the educational industry has a special relationship with the employment of graduates in the field of education. Identifying the factors that have been operating on the market and improving the performance of graduates is one of the most important goals of this research. Considering that the topic of performance in the market of different areas of educational planning, macro education in the country, curriculum development, and other subjects is included in the field of interdisciplinary subjects, Different types of educational management, strategic management, engineering, and curriculum designing involve market performance management. Conforming to the space requirement of the problem, this paper presents a three-step process model. Regarding analyzing the dimensions and components identified using the Fuzzy Delphi technique, the structural interpretation analysis of the relationship with the industry and industrial projects plays an important role in market orientation and the matching of academic training and market requirements, as well as the factor of being due to Including the level of well-being and infrastructure of the faculty and the surrounding area has a high impact on the level of performance in the market according to the results of an example of nine universities and colleges. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
performance-oriented market, university, process models, PLS |
|
نویسندگان مقاله |
فاطمه مهاجرانی | دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
بهمن حاجی پور | دانشیار، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
شهریار عزیزی | استادیارمدیریت، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
اکبر عالم تبریز | استاد مدیریت، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.isih.ir/article_301_d63135c97d94305fe988431e617c4521.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1197/article-1197-1666516.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|