توسعه کارآفرینی، جلد ۴، شماره ۱۳، صفحات ۵۱-۶۸

عنوان فارسی بررسی شاخص‌های معطوف به نیازهای مالی کارآفرینان از طرح تا توسعه (مطالعه موردی: شرکت‌های صنایع مواد غذایی و مواد شیمیایی استان قم)
چکیده فارسی مقاله در این تحقیق ما به بررسی مهم‌ترین نیاز‌های مالی کارآفرینان در مراحل مختلف توسعه‌ی شرکت می‌پردازیم. مراحل توسعه‌ی شرکت در این تحقیق به چهار مرحله‌ی: 1- مرحله‌ی قبل از شروع کسب‌وکار، 2- مرحله‌ی شروع کسب‌وکار، 3- مرحله بهره‌برداری و 4- مرحله‌ی رشد تقسیم می‌شوند، سپس نیاز‌های مالی مربوط به هر مرحله بررسی می‌شود. جامعه‌ی آماری ما در این تحقیق، کارآفرینان دو صنعت مواد غذایی و مواد شیمیایی در استان قم هستند. داده‌های مورد نیاز این تحقیق با استفاده از پرسش‌نامه جمع‌آوری شده و به‌وسیله نرم‌افزار آماری spss تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که برای کارآفرینان صنایع مواد غذایی و مواد شیمیایی، هزینه‌های تحقیق و توسعه و پژوهش‌های بازار، هزینه‌ی احداث کارخانه و تجهیزات و هزینه‌ی وجوه نقد و نقدینگی به‌ترتیب در سه مرحله‌ی اول توسعه‌ی شرکت، مهم‌ترین نیاز‌های مالی کارآفرینان را تشکیل می‌دهند. در مرحله‌ی چهارم توسعه (رشد) هزینه‌ی منابع انسانی و مالی در صنعت مواد غذایی و هزینه‌ی کانال‌های جدید توزیعی در صنعت مواد شیمیایی مهم‌ترین نیاز‌های مالی کارآفرینان را شکل می‌دهند
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی ص‌های معطوف به نیازهای مالی کارآفرینان از طرح تا توسعه (مطالعه موردی: شرکت‌های صنایع مواد غذایی و مواد شیمیایی استان قم)
چکیده انگلیسی مقاله قیق ما به بررسی مهم‌ترین نیاز‌های مالی کارآفرینان در مراحل مختلف توسعه‌ی شرکت می‌پردازیم. مراحل توسعه‌ی شرکت در این تحقیق به چهار مرحله‌ی: 1- مرحله‌ی قبل از شروع کسب‌وکار، 2- مرحله‌ی شروع کسب‌وکار، 3- مرحله بهره‌برداری و 4- مرحله‌ی رشد تقسیم می‌شوند، سپس نیاز‌های مالی مربوط به هر مرحله بررسی می‌شود. جامعه‌ی آماری ما در این تحقیق، کارآفرینان دو صنعت مواد غذایی و مواد شیمیایی در استان قم هستند. داده‌های مورد نیاز این تحقیق با استفاده از پرسش‌نامه جمع‌آوری شده و به‌وسیله نرم‌افزار آماری spss تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که برای کارآفرینان صنایع مواد غذایی و مواد شیمیایی، هزینه‌های تحقیق و توسعه و پژوهش‌های بازار، هزینه‌ی احداث کارخانه و تجهیزات و هزینه‌ی وجوه نقد و نقدینگی به‌ترتیب در سه مرحله‌ی اول توسعه‌ی شرکت، مهم‌ترین نیاز‌های مالی کارآفرینان را تشکیل می‌دهند. در مرحله‌ی چهارم توسعه (رشد) هزینه‌ی منابع انسانی و مالی در صنعت مواد غذایی و هزینه‌ی کانال‌های جدید توزیعی در صنعت مواد شیمیایی مهم‌ترین نیاز‌های مالی کارآفرینان را شکل می‌دهند
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسین خنیفر |
دانگاه تهران، دکتری مدیریت

ناصر جمشیدی |
دانشگاه تهران، دانشجوی ارشد مدیریت
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محمود رامشینی |
دانشگاه تهران، دانشجوی ارشد مدیریت
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_24211_7448cdbc4a7585c982f54605cea12644.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات