|
توسعه کارآفرینی، جلد ۵، شماره ۲، صفحات ۲۷-۴۶
|
|
|
عنوان فارسی |
شناسایی عوامل اثرگذار برانتخاب راهبردهای تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی در حوزه صنعت پتروشیمی |
|
چکیده فارسی مقاله |
بررسی روند ذخایر هیدرو کربوری و توزیع جغرافیایی آن در سطح جهان نشان میدهد که تا افق 2025 میلادی تنها پنج کشور خاورمیانه شامل عربستان سعودی، ایران، عراق، کویت و امارات عمدهترین تولیدکنندهی محصولات پتروشیمی خواهند بود. با مطالعهی تعداد مراکز دانشگاهی و جمعیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حوزههای مرتبط با پتروشیمی و نیز نرخ تولید علم و فناوری در میان این کشورها مشخص میشود که تنها کشور ایران از بضاعتهای لازم برای تدوین و انتخاب راهبردهای لازم برای توسعهی تجاریسازی و طراحی و توسعهی محصولات جدید بهدست آمده از نتایج تحقیقات دانشگاهی در عرصهی صنعت پتروشیمی بهرهمند است. در این مقاله شناسایی عوامل اثرگذار بر انتخاب راهبردهای تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی در صنعت پتروشیمی بررسی میشود. روش تحقیق این پژوهش روش آمیخته است. در بخش کیفی تحقیق مصاحبه با 11 نفر از مدیران دانشگاهی صنعت، اساتید دانشگاهی با سابقه تجاری سازی و در مرحله کمی با استفاده از نتایج کیفی پرسشنامه ای تهیه شده و میان خبرگان توزیع شد. نتایج مقاله نشان داد که عوامل اثرگذار بر انتخاب راهبرد تجاریسازی افزونبر چهار عامل سازمانی، محیطی، فردی و نهادی، شامل عامل تکنولوژیک نیز است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
ی عوامل اثرگذار برانتخاب راهبردهای تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی در حوزه صنعت پتروشیمی |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
روند ذخایر هیدرو کربوری و توزیع جغرافیایی آن در سطح جهان نشان میدهد که تا افق 2025 میلادی تنها پنج کشور خاورمیانه شامل عربستان سعودی، ایران، عراق، کویت و امارات عمدهترین تولیدکنندهی محصولات پتروشیمی خواهند بود. با مطالعهی تعداد مراکز دانشگاهی و جمعیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حوزههای مرتبط با پتروشیمی و نیز نرخ تولید علم و فناوری در میان این کشورها مشخص میشود که تنها کشور ایران از بضاعتهای لازم برای تدوین و انتخاب راهبردهای لازم برای توسعهی تجاریسازی و طراحی و توسعهی محصولات جدید بهدست آمده از نتایج تحقیقات دانشگاهی در عرصهی صنعت پتروشیمی بهرهمند است. در این مقاله شناسایی عوامل اثرگذار بر انتخاب راهبردهای تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی در صنعت پتروشیمی بررسی میشود. روش تحقیق این پژوهش روش آمیخته است. در بخش کیفی تحقیق مصاحبه با 11 نفر از مدیران دانشگاهی صنعت، اساتید دانشگاهی با سابقه تجاری سازی و در مرحله کمی با استفاده از نتایج کیفی پرسشنامه ای تهیه شده و میان خبرگان توزیع شد. نتایج مقاله نشان داد که عوامل اثرگذار بر انتخاب راهبرد تجاریسازی افزونبر چهار عامل سازمانی، محیطی، فردی و نهادی، شامل عامل تکنولوژیک نیز است. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محمدرضا میگون پوری | mohammad reza استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
بهشاد احمدی | دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jed.ut.ac.ir/article_28539_dc89f140da4e303fb590ce2765031481.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|