|
توسعه کارآفرینی، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۶۶۹-۶۸۷
|
|
|
عنوان فارسی |
شناسایی و مدلسازی ویژگیهای شخصیتی تسهیلکننده یادگیری تأملی در کارآفرینان کارکشته |
|
چکیده فارسی مقاله |
کارآفرینان افرادی عملگرا هستند، آنها همیشه از تجربیات درس میگیرند و تأمل کلید یادگیری این تجربیات است. یادگیری تأملی مقولهای شناختی است و شناخت انسان نیز تابعی از ویژگیهای شخصیتی فرد است. تأمل یکی از روشهای یادگیری مدیران و کارآفرینان است؛ بنابراین، توجه به ویژگیهای شخصیتی تسهیلکننده یادگیری تأملی درکارآفرینان کارکشته، برای آموزش یادگیری تأملی به کارآفرینان بالقوه و نوپا مفید است. برایناساس، پژوهش پیش رو درصدد پاسخگویی به این پرسش است: کارآفرینان کارکشته کدامیک از ویژگیهای شخصیتی تسهیلکننده مرتبط با یادگیری تأملی را دارند؟ برای پاسخگویی به این پرسش از روش تحقیق روایتی و تکنیک مصاحبه نیمهساختاریافته استفاده شد. در این چارچوب، با نه نفر از کارآفرینان کارکشته مصاحبه انجام گرفت. برای تحلیل یافتهها ابتدا از طریق کدگذاری، 332 مفهوم اولیه استخراج و از میان آنها 26 مقوله در زمینه ویژگیهای شخصیتی تسهیلکننده مرتبط با یادگیری تأملی برگزیده شد. سپس بهمنظور تعیین اهمیت و اولویتبندی ویژگیهای برگزیده، یک جلسه مدیریت تعاملی با حضور شانزده نفر از افراد خبره و کارآفرینان کارکشته برگزار شد. درنهایت، نتایج پژوهش نشان داد «مثبتاندیشی» «نظمیافتگی» و «کاردوستی» از برجستهترین و بااهمیتترین مقولههای تقویتکننده یادگیری تأملی در کارآفرینان محسوب میشوند |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Recognizing and Modeling Facilitator Characteristics on Rreflective Learning in Habitual Entrepreneurs |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Entrepreneurial learning is one of the most important focuses of entrepreneurship literature. Since entrepreneurs always have a pragmatic personality, they tend to reflectively learn from their own and others' experiences. Reflective learning as a cognitive process roots in individuals' personality characteristics. Therefore, it is important to know which of these personalities' characteristics positively facilitate entrepreneurs' reflective learning. Identifying and highlighting these personality traits can, in turn, facilitate designing an effective educational framework for developing entrepreneurs' reflective learning ability. In order to reach this objective, the current study sought to answer to this question that "which Characteristics habitual entrepreneurs need to possess in order to learn reflectively?". Further to this question, the current study explored the interdependencies amongst those personality traits highlighting the cause-and-effect relationships amongst them. Using semi-structured interviews and Interactive Management (IM) methods, 25 habitual Iranian entrepreneurs were engaged with this research and shared their thoughts and experienced with each other in a highly focused and structured system of collective intelligence brainstorming. The results of the current study indicate that 'Positivity', 'Structured Mindset', and 'Job engagement' are the most effective and influential personality traits which positively affect and facilitate reflective learning in entrepreneurs. The practical and theoretical implications of these findings are outlined in the manuscript.Keywords: entrepreneur's reflective learning, characteristics, facilitator characteristics, habitual entrepreneurs. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
شنه حسین پناهی | شنه hossein panahi دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
قنبر محمدی الیاسی | mohammadi elyasi دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
مرتضی رضایی زاده | دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
انور محمدی | دانشگاه تربیت مدرس سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jed.ut.ac.ir/article_58806_1da8bc6c2afa816f08a2a51fd04d5952.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|