|
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۲، شماره ۱۰۸، صفحات ۱۴-۲۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی تأثیر به کارگیری اقتصاد پته ای در بهبود انجام تکالیف املا و ریاضی دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف از پژوهش حاضر به کارگیری سیستم اقتصاد پتهای در بهبود عملکرد املا و ریاضی دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل دانش آموزان پسر دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در مقطع ابتدایی است که در شهرستان فردوس در سال تحصیلی 90-89 مشغول به تحصیل می باشند. به دلیل میزان شیوع 4 تا 5 درصدی اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در دانش آموزان مدرسه رو از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شده است. و نمونه ای با حجم 4 نفر از مدارس شهرستان فردوس، بر اساس پرسشنامه کانرز فرم معلم و پرسشنامه تشخیصی اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در ویراست چهارم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی و تکمیل پرسشنامه شرح حال محقق ساخته، انتخاب شدند. نتایج نشان داد که به کارگیری اقتصاد پتهای در بهبود انجام تکالیف املا و ریاضی دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی مؤثر است و به کارگیری روش چندخط پایه ای در بهبود همزمان انجام تکالیف املا و ریاضی این دانش آموزان اثربخش است و استفاده همزمان از این دو روش در بهبود عملکرد در رفتار همزمان افراد تحت مداخله اقتصاد پته ای بر عملکرد فرد در یکی از رفتارها اثرگذار می باشد . |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
The evalvation of use the token economy to improvement of doing dictation and mathematic assignment on students state with attention deficit / hyperactivity disorder |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محسن شیخی زاده | mohsen sheikhizadeh دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند (Islamic azad university of birjand)
حمید علیزاده | hamid alizadeh دانشگاه علامه طباطبایی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
باقر غباری | bagher ghobari دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-38-35&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|