این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۲، شماره ۱۱۵، صفحات ۵۸-۶۰

عنوان فارسی آسیب حرکتی در نارساخوانی: تاثیر اختلال‏های توجه
چکیده فارسی مقاله نارساخوانی رشدی یک نشانگان نامتجانس است که با نقص آواشناسی همراه می­باشد و اغلب با دیگر اختلالات رشدی، ارتباط زیادی دارد. در واقع، نارساخوانی رشدی نوعی از اختلال شدید در خواندن می‏ باشد که سال‏ های زیادی برای مجامع آموزشی و پزشکی به صورت معما و مشکل درآمده بود. اکثراً در این رابطه که مشکلات حرکتی باعث ایجاد نارساخوانی می‏­شوند، بحث‏ ها و اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. براساس رویکردهای نظری گوناگون، این آسیب‏ های حرکتی ممکن است یک فلج مخچه‏ ای را به همراه بیاورند. هدف اصلی این مطالعه بررسی آسیب‏ های حرکتی در کودکانی می‏باشد که مبتلا به نارساخوانی هستند. ما 58 کودک را که مبتلا به این بیماری بودند با استفاده از ‏آزمون‏ های هوش وکسلر، راهنمای بین‏ المللی طبقه‏ بندی بیماری‏ها و مقیاس رشد حرکتی لینکُلن- اورسرتکای از نظر توانایی‏ های توجه و حرکتی بررسی کردیم و آشکار شد آن‏ها در این مقوله نسبت به کودکان معمولی در درجه‏ی خیلی پایین‏تری ‏قرار گرفته بودند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله نارساخوانی ، اختلال نارسایی توجه، آسیب حرکتی

عنوان انگلیسی Movement impairment in Dyslexia: The Impact of Attention Deficit Disorder
چکیده انگلیسی مقاله Growing Dyslexia is a heterogeneous symptom that comes as a result of phonetics flaw. And after times it is very related to other growing disorders. In fact growing Dyslexia is a severe disorder in reading which has turned into a puzzle in the educational and medical community. Often times, there are discussions and even differences of opinions about whether problems with the motor skills can cause problems in reading. Based on different theoretical approaches, these motor skills problems might cause brain paralysis. The main purpose of this study is to analyze motor skills damages in children who are suffering from Dyslexia. 58 children who were suffering from this disease were studied using wechsler intelligence tests, the international classification of diseases and Lincoln- Orseretsky motor development scale to examine the students' motor skills and attention abilities and it was determined that compared to normal children they are at a lower scale.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Dyslexia, Attention deficit, movement, Impairment

نویسندگان مقاله نسترن سیداسماعیلی | nastaran sayyed esmaili
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1-22&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده ترجمه ای
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات