|
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۲، شماره ۱۱۵، صفحات ۲۲-۲۸
|
|
|
عنوان فارسی |
همتدریسی و نقش آن در آموزش کودکان با نیاز ویژه |
|
چکیده فارسی مقاله |
هم تدریسی یا آن گونه که گاه نامیده میشود تدریس همیارانه (1) به عنوان بخشی از فلسفه ی آموزش فراگیر نوعی الگوی ارائه ی خدمات و رویکرد بیش از پیش پرطرفداری است (2) که برای مدت زیادی معمولترین الگوی آموزش ویژه در کلاس فراگیر بود و محبوبیت آن همچنان افزایش یافته است (3). در هم تدریسی دو مربی (یکی نوعاً آموزگار آموزش همگانی و دیگری آموزگار آموزش ویژه یا متخصص دیگری) به طور همیارانه برای آموزش گروه ناهمگنی از دانش آموزان که برخی از آنها توانخواه یا با نیاز ویژه هستند، برای تمام روز مدرسه یا بخشی از آن، در یک کلاس درس، تخصص خود را به اشتراک میگذارند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
هم تدریسی ، کودکان با نیازهای ویژه |
|
عنوان انگلیسی |
Co-Teaching and its Role in Children with Special Needs |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Co-teaching or what it is usually referred to-cooperative teaching2 (1) is a part of the comprehensive philosophy of education for the presentation of educational services which is a more-than-ever popular approach (2) and, for a long time, it was the most common ideal teaching method in a comprehensive classroom and its popularity has continuously been increasing (3)It is the Co-teaching of two teachers(one known as a general education teacher3 and the other, special education teacher) who work Co-operatively to educate heterogeneous students having disability4 or special needs for the entire day or part of it in a classroom utilizing their expertise. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Co-teaching, Children with Special Needs |
|
نویسندگان مقاله |
امیرعباس ابراهیمی | amir abbas ebrahimi دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (University of social welfare and rehabilitation sciences)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-31-1&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
کاربردی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|