مدیریت بازاریابی، جلد ۱۲، شماره ۳۶، صفحات ۸۳-۹۴

عنوان فارسی بررسی تأثیر تحریف‌های شناختی بر تصویر ذهنی برند (مطالعه موردی: مشتریان شرکت همکاران سیستم)
چکیده فارسی مقاله یکی از اهداف سازمان‌های خدماتی ایجاد تصویر ذهنی متبت از برند خود در ذهن مشتریان است. از این رو امروزه ایجاد تصویر ذهنی مثبت در ذهن مشتریان از مهم‌ترین حوزه‌های مورد مطالعه در زمینه برند گذاری است. از سوی دیگر، عوامل مختلفی بر تصویر ذهنی مشتریان تأثیرگذار است که تحریف‌های شناختی از مهم‌ترین آنها است. از این رو، هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر تحریف‌های شناختی بر تصویر ذهنی برند در بین مشتریان شرکت همکاران سیستم است. پژوهش حاضر از نظر هدف جزء پژوهش کاربردی و از نظر روش جمع‌آوری داده‌های پژوهش جزء پژوهش‌های توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان شرکت همکاران سیستم در شهر اصفهان در پاییز 1395 می‌باشد که به این شرکت مراجعه کرده‌اند و برابر با 1400 نفر محاسبه شده است. به منظور تعیین حجم نمونه از جدول کرجسی-مورگان استفاده شد و حجم نمونه برابر با 300 نفر تعیین گردید. روش نمونه‌گیری در پژوهش حاضر از نوع نمونه گیری تصادفی ساده است. به منظور جمع‌آوری داده‌های پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته‌ای شامل 18 سؤال استفاده شده است. به منظور استفاده از پرسشنامه مذکور، ابتدا روایی و پایایی آن مورد بررسی و تأیید قرار گرفت. همچنین برای تجزیه و تحلیل داده‌های پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. نتایج پژوهش حاضر نشان داد تحریف‌های شناختی بر تصویر ذهنی برند تأثیر معنی‌داری دارد. همچنین بخش دیگری از نتایج این پژوهش نشان داد تحریف‌های شناختی بر تصویر ذهنی شناختی، عاطفی و رفتاری برند تأثیر معنی‌داری دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Investigating the Effect of Cognitive Distortion on the Brand d Image (Case Study: the Customers of System Group Company)
چکیده انگلیسی مقاله Creating a positive brand image is one of the main goals of services organizations. This is why the creating a positive brand image is considered as one of the most important research areas in branding.  On the other hand, several factors affect brand image that cognitive distortion is one of the most important factors of them. Therefore, the present study aims to investigate the effect of cognitive distortions on the brand image among the customers of system group. The present study is a practical and descriptive-survey research from perspectives of goal and research methodology respectively. The statistical population of this study includes the customers of system group, who visited the company, in the city of Isfahan in the third season of 2016, which equals to 1400. In order to determine the sample size, Morgan sampling table was used and 300 members were selected randomly. A researcher-developed questionnaire (including 18 items) was used for collecting the research data, whose reliability and validity have already been examined and confirmed. The results of this study revealed that cognitive distortions affect brand image significantly. Another part of the results showed that cognitive distortions affect brand cognitive, affective and conative images significantly.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ندا مرادی |
دانشجوی کارشناسی‌ارشد مدیریت بازرگانی، مؤسسه آموزش عالی غیر انتفاعی پیام گلپایگان، گلپایگان، ایران

محمد غفاری |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، مؤسسه آموزش عالی غیر انتفاعی پیام گلپایگان، گلپایگان، ایران


نشانی اینترنتی http://jomm.srbiau.ac.ir/article_14338_0c7989c85a88bc472bf7119ba7d60d95.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1740/article-1740-1651497.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات