تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۳، شماره ۱۳۱، صفحات ۴۷-۵۶

عنوان فارسی روش های شناسایی و درمان کودکان با اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی
چکیده فارسی مقاله زمینه: اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی، یکی از اختلال‌های عصبی- رفتاری کودکان است که به عوامل وراثتی و محیطی متعددی وابسته است و در سنین پنج تا هفت سالگی در فرد بر اساس سه رفتار بی‌توجهی، بیش‌فعالی و تکانشگری تشخیص داده می‌شود. کودکان مبتلا به این اختلال نسبت به همسالان خود بیش از اندازه و به حد افراطی فعال و پر جنب و جوش بوده و رفتارهای نسنجیده و ناگهانی که گاهی جزو رفتارهای پرخطر محسوب می‌شوند نیز در این کودکان بسیار است. نتیجه گیری: با توجه به میزان شیوع بالای اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی در کودکان و صدمات جبران‌ناپذیری که در عملکرد فردی و تحصیلی کودک همچون بزهکاری، پرخاشگری، اعتیاد، افت تحصیلی و اختلال های یادگیری می گذارد، شناسایی بهنگام و مداخله مناسب می‌تواند نقش چشمگیری در جلوگیری از پیامدهای آن در بزرگسالی داشته باشد؛ بنابراین در این پژوهش سعی شده با معرفی این اختلال و ارایه راهکارهای عملی، معلمان را در امر تشخیص و برقراری ارتباط صحیح با کودکان دارای اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی در جهت کمک به بهبودی مبتلایان یاری رسانیم.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی، کودکان، شناسایی و درمان

عنوان انگلیسی Some Solutions for Identifying and Treatment of Attention-Deficit Hyperactivity Disorder Children
چکیده انگلیسی مقاله Background: Attention-deficit hyperactivity disorder is a kind of neurobehavioral disorders in school-aged children (5-7 years old) in which there are significant problems of attention, hyperactivity, or acting impulsively that are not appropriate for the person's age and may be lead to risky and unreflective behaviors . Conclusion: According to High prevalence of Attention-deficit hyperactivity disorder in children and irreparable damages that has on the child personal and academic performance (e.g. Delinquency, Aggression, Addiction, Educational failure and learning deficit) Early identification and appropriate intervention can prevent adulthood symptoms. This study describes Attention-deficit hyperactivity disorder and present practical solutions for teachers to assist them identifying and interacting properly with suffering children.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله کاظم برزگر بفرویی | kazem barzegarbafrooei
yazd uni
یزد، صفاییه، فرهنگ7، بلوک 2، واحد 9


نشانی اینترنتی http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-111-7&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات