|
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۵، شماره ۱۱۳، صفحات ۶۸-۷۸
|
|
|
عنوان فارسی |
کاربرد محیطهای مجازی برای دانشآموزان با مشکلات یادگیری |
|
چکیده فارسی مقاله |
محیطهای مجازی میتوانند با استفاده از عناصری چون روایت، تصویر، کلمات و پویانمایی در ترکیب با یکدیگر با روشهای تعاملی ساختار مفهومی مناسبی باسطح درک یادگیرنده و علایق اوفراهم سازند. در واقع یادگیرندگان با سرعت مناسب خود میآموزند و میتوانند بارها خطا کنند بدون اینکه رایانه از ارائه مجدد تمرین خسته و یا به دلیل کندی عمل یا درشت نویسی بیصبر شود. در چنین محیطهای امن یادگیری ثابت شده است که مهارتها قابل انتقال به محیط واقعی است و در مواردی سرعت اجرا نیز بالاتر بوده است. موانع ابزاری در استفاده از این محیط ها به چهار گروه، استفاده نابهجا از ابزار، پشتیبانی در مواقع لازم، مشکلات حرکتی و عکس العمل کاربر تقسیم می شود. نقش معلمان در کاربرد این محیط ها و ارائه مفاهیم راهبردهای یادگیری به تولید کنندگان این محیطها و همچنین ارائه تمرینهای خوب مطرح است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
اختلال یادگیری ، محیط مجازی |
|
عنوان انگلیسی |
Application of virtual environment for students : having learning disorders |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Virtual environments can provide comprehensible structure suitable for the learner's level of understanding and interests by using elements such as story-telling, pictures, words and animation combined with interactive methods. In fact, the learners learn at their own pace and can make mistakes over and over because the computer contrary to people will not get tired of offering the same practices again and again or losing its patience. The obstacles as far as the use of apparatus in the environment are concerned, are divided into four groups: Inappropriate we of tools or apparatus support when needed, difficulties associated with movement and the user's reaction. The role of teacher in the application of these environments and the presentation of concepts in the learning methods and also presentation of good practices are important. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Virtual environment, learning disorders |
|
نویسندگان مقاله |
فاطمه جعفرخانی | fatemeh jafarkhani دانشگاه علامه طباطبایی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-108-2&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
ترجمه ای |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|