|
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۹، شماره ۱۳۷، صفحات ۴۱-۴۶
|
|
|
عنوان فارسی |
معرفی و کاربرد الگوی رهنموددادن همزمان در آموزش کودکان با اختلال اتیسم وکودکان با کمتوانیذهنی |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه یکی از روشهای موثر در آموزش کودکان با اختلال اتیسم و کودکان با کمتوانیذهنی روش رهنموددادن همزمان است. روش رهنموددادن همزمان را میتوان هم برای مهارتهای مجزا یعنی پاسخ تنها در یک دوره نسبتا کوتاه و هم برای مهارتهای زنجیرهای و دنبالهدار یعنی یک تعداد از توالی رفتارها که یک رفتار پیچیده را شکلمیدهند، استفادهکرد. وقتی رهنموددادن همزمان استفادهمیشود، معلم یک رهنمود کنترلشده یعنی رهنمودی را که مطمئن است پاسخ صحیح بهحسابمیآید؛ همزمان با محرک آماج شامل هدف، ژست، فعالیت یا وضعیتی که میخواهیم یادگیرنده وقتی آموزش تماممیشود، پاسخ دهد، ارایه میدهد. نتیجهگیری: این مقاله به بررسی روش رهنموددادن همزمان در آموزش کودکان با کمتوانیذهنی و کودکان با اختلال اتیسم میپردازد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
الگوی رهنموددادن همزمان، اختلال اتیسم، کمتوانیذهنی |
|
عنوان انگلیسی |
Introduction and Application Simultaneous Prompting in the Education of Autism Children and Children with Intellectual Disability |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background: One of the effectiveness methods in the training of autism children and children with intellectual disabilities is simultaneous prompting. The simultaneous prompting procedure can be used with discrete, single responses of relatively short duration, and chained skills, a number of behaviors sequenced together to perform a more complex skill. When using simultaneous prompting, the teacher presents a controlling prompt, i.e. a prompt that ensures a correct response, simultaneously with the stimulus being taught, the object, gesture, activity, or situation which we want the learner to respond when instruction is finished. Conclusion: This paper examined the effect of Simultaneous Prompting method in the training of autism children and children with intellectual disabilities. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
زهرا منصورنژاد | zahra mansurnejad kashan کاشان خیابان طالقانی اذان یکم پلاک 13
امیر قمرانی | amir ghamarani esfahan university دانشگاه اصفهان سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-567-2&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|