این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 5 آذر 1404
منابع انسانی ناجا
، جلد ۱۳۹۲، شماره ۳۳، صفحات ۳۱-۵۴
عنوان فارسی
بررسی تاثیر ابعاد هوش هیجانی بر تمایل افراد به تسهیم دانش در سازمان ناجا
چکیده فارسی مقاله
امروزه، دانش به یک منبع کلیدی اقتصاد و عامل موفقیت سازمان ها تبدیل شده است. ذات دانش به نحوی است که مدیریت آن باید بوسیله خود فرد انجام پذیرد و همین امر باعث مطرح گردیدن مفاهیم مختلف روانشناختی در مدیریت دانش شده است. با وجود آنکه در مدارک علمی متعددی ارتباط مدیریت دانش و یژگیهای فردی از قبیل هوش هیجانی بیان گردیده است، اما تلاش های اندکی برای نشان دادن این موضوع انجام گرفته است. این پژوهش با هدف بررسی ارتباط بین ابعاد هوش هیجانی و تسهیم دانش انجام شده است. سنجش هوش هیجانی مطابق با مدل گلمن براساس پنج بعد خود آگاهی، خود مدیریتی، خود انگیزشی، همدلی و مهارت اجتماعی انجام شده است. روش تحقیق توصیفی - پیمایشی است. حجم نمونه آماری با استفاده از روش کوکران 302 نفر ازکارکنان معاونت نیروی انسانی ناجا بوده است. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه ای شامل 33 سوال بوده ضریب پایایی پرسش نامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 74/0 بدست آمد و روایی صوری و محتوایی به وسیله ی خبرگان مدیریت دانش تایید گردید. داده های پژوهش با استفاده از روش های آماری و ضریب همبستگی پیرسون تحلیل گردید. تحلیل داده ها این نتیجه را در برداشت که بین تحصیلات و توانمندی افراد در مدیریت دانش شخصی رابطه همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. همه ابعاد هوش هیجانی با مدیریت دانش شخصی رابطه مثبت و معنا داری دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
هوش هیجانی، مدیریت دانش، تسهیم دانش، دانش در ناجا،
عنوان انگلیسی
The survey on the effect of emotional intelligence dimensions on individual tendancy for knowledge sharing in Naja
چکیده انگلیسی مقاله
Today's, knowledge has changed in to economy key source and organizations success agent. The essence of knowledge is in a matter that its management should have done by the own individuals and this issue raised to introducing different psychological meaning in knowledge management and personal characteristics such as emotional intelligence has introduced in different scientific documents, but a few attempts have been concluded for this purpose. This study aims to examine the relation ship between emotional intelligence dimensions and knowledge shaving . the measuring of emotion intelligence has done according Goldman model on the basis of 5 Dimension (self – aware hess, self- management, self- motivation, empathy and social skills). The research method was descriptive- surrey . with wing Cochran method the sample size were in clued 302employees of Naja man – power deputy. Data collection tool was a questionnaire with 33 question and the Cranach Alpha coefficient was % 74 and face Validity and content Validity have been confirmed by knowledge management experts. The data analyzed through statistical methods and Pearson correlation coefficient . the result, indicate that there is a significant relationship between education and in dividuals empowerment in knowledge management and all the emotional intelligence dimensions have a significant relationship with individual knowledge management
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اقبال حسینی صدر |
علی اباصلتیان |
نشانی اینترنتی
http://phr.jrl.police.ir/article_12301_32afee9264210715ea5c5ea9feae75a0.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1216/article-1216-1643711.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات