این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 5 مهر 1404
مطالعات پژوهشی راهور
، جلد ۱۳۹۱، شماره ۳، صفحات ۷۵-۱۰۲
عنوان فارسی
تعیین تأثیر مؤلفه های خطای رانندگی در شدت تصادفات
چکیده فارسی مقاله
سالانه از هر 5285 انسان، یک نفر در تصادفات رانندگی کشته و از هر 127 نفر یک نفر دچار مصدومیت م یش ��ود. در ایران این ش ��اخص ها به ترتیب برابر 2539 و 253 نفر است. به طوری که حوادث رانندگی دومین عامل فوت و اولین عامل عمر از دس ��ت رفته در ایران اس ��ت و 60 درصد از حوادث منجر به جرح و فوت به حوادث رانندگی تعلق دارد. این درحالی است که نرخ جهانی آن 25 درصداست. هدف این پژوهش بررسی و تعیین میزان تأثیرگذاری مؤلف ههای خطای رانندگی در ش ��دت تصادفات بر اس ��اس فرم کام 114 است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ رو شهای گردآوری داده های توصیفی تحلیلی اس ��ت. جامعۀ آماری این پژوهش کلیه کروکی های تصادفات جاد های ایران در س ��ال 1385 اس ��ت. نتایج این تحقیق نشان م یدهد که عدم مهارت در رانندگی، عدم توانایی در کنترل وس ی��له نقلیه، س ��رعت، سبقت و انحراف به چپ با احتمال بالایی باعث مرگ راننده م یش ��وند. همچنین احتمال مرگ راننده ای که به علت تجاوز از س ��رعت مقرره تصادف کرده است 33 / 2 برابر راننده ای است که به سایر دلایل تصادف کرده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
علت تامه تصادف، تصادفات جاده ای، شدت تصادف، سرعت، مرگ راننده،
عنوان انگلیسی
Identifying Driving Error Factors Impact on Accident Severity
چکیده انگلیسی مقاله
Each year from every 5285 person, one dies and from 127 person, one person injuries. In Iran these statistics is 2539 and 253. Driving hazards is considered as a second factor of death in Iran. While driving accidents in the worlds is 25 percent, in Iran is 60 percent. The object of this study is identifying driving error factor impact on accident seventy. This study is based on the analytic descriptive data. Statistical data of this study is all 2006 maps of Iran,s road accident. The result showed that in ability to driving skills, unable to vehicle control, speeding, taking away and turn to left caused death. Driver,s death as result of speeding is 2.33 times more than other accident factors.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی رضا پاک گوهر |
مجتبی کاظمی |
نشانی اینترنتی
http://talar.jrl.police.ir/article_11562_d4ce352ffe251f8fcad44ea9a652a385.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1203/article-1203-1643265.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات