این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 5 مهر 1404
مطالعات پژوهشی راهور
، جلد ۱۳۹۲، شماره ۴، صفحات ۱۱-۳۲
عنوان فارسی
بررسی عوامل مؤثر در افزایش تصادفات درو نشهری شهر زنجان
چکیده فارسی مقاله
تصادف تراف کیی کیی از عوامل بسیار مهم مر گ ومیر و صدمات جانی و مالی بوده و آثار سنگین اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن، جوامع بش ��ری را ب هش ��دت تحت تأثیر قرار داده است. درکشور ما نیز این مس ��ئله به صورت کی معضل و مش ک��ل درآمده اس ��ت ب هگون های که ایران به لحاظ تصاد فها و س ��وانح جاد های و تراف کیی ب هعنوان کیی از کش ��ورهای دارای بیش ��ترین موارد تصادف و مر گ ومیر ناش ��ی از آن معرفی ش ��ده است؛ با توجه به این مسئله هدف این تحقیق شناسایی و تبیین عوامل مؤثر در افزایش تصاد فهای درو نش ��هری در شهر زنجان است. روش تحقیق، توصیف ی– تحلیلی و جامعۀ آماری، تصادفات رخ داده طی س ��ال 1390 ، در ش ��هر زنجان است که داد ههای این پژوهش با مراجعه به س ��ازمان حم ل ونقل و ترافیک شهرداری زنجان گردآوری شده است. نتایج نشان م یدهد از مجموع 1869 مورد تصادفات اتفاق افتاده در س ��ال 1390 در ش ��هر زنجان، در حدود 1680 مورد یعنی حدود 90 درصد تصادفات عوامل انسانی تأثی رگذار بوده و در مقابل، تنها در 72 مورد یعنی حدود 8 . 3 درصد عوامل محیطی و در 117 مورد یعنی 6.2 درصد عوامل فنی و مدیریتی دخیل بود هاند. این تصادفات در مجموع باعث کشته شدن 6 نفر و مجروح شدن 2901 نفر شده است و 542 مورد نیز باعث وارد شدن خسارات سنگین شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Study of Effective Factors on Increasing Zanjan Urban Accidents
چکیده انگلیسی مقاله
In the recent Years, the number of cars and motorcycle have increased and as a result of that the rate of accidents and fatalities have increased. According to Tehran traffic police 18 percent of Tehran total accidents had been related to motorcycles. Then, the object of this study is identifying and determining effective factors on organizing motorcycle crossing in Tehran. Data collection is descriptive- analytic. The sample of this study include Tehran motorcyclists and traffic police managers. By hierarchichal sampling and questionnaire, 384 person have been analyzed. The result of the study showed that establishing database about motorcyclists equal to other four wheelers vehicle with the consideration of law enforcement and transportation facilities separately by traffic police can be helpful for organizing motorcyclists.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ابوالفضل مشکینی |
رحیم غلامحسینی |
شاهرخ زادولی خواجه |
نشانی اینترنتی
http://talar.jrl.police.ir/article_11553_8e9cff81b0165583f3befe63e3795871.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1203/article-1203-1643256.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات