این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 7 مهر 1404
مطالعات پژوهشی راهور
، جلد ۱۳۹۴، شماره ۱۲، صفحات ۳۳-۵۵
عنوان فارسی
بررسی رابطه بلندمدت بین تصادفات جاد ه ای و عوامل مؤثر بر آن
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بلندمدت بین تصادفات جاد های و عوامل مؤثر بر آن در ایران است. این پژوهش از لحاظ روش، علی- تحلیلی و از نظر هدف کاربردی بوده و روش جمع آوری اطلاعات نیز از نوع کتابخان های و آمار و اطلاعات مربوط به متغیرهای ب هکار برده شده در پژوهش نیز از مرکز آمار و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران استخراج شده است. همچنین ابزار مورد استفاده این پژوهش، اقتصاد سنجی است. بر این اساس برای برآورد رابطه بلندمدت بین تصادفات جاد های و عوامل مؤثر بر آن، از تکنیک ه مانباشتگی جوهانسن- جوسیلیوس استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که اثرگذاری ضرایب متغیرها بر اساس مبانی نظری مورد انتظار بوده و از نظر آماری نیز معن ادار م یباشند. همچنین، نتایج پژوهش حاکی از برقرار بودن فرضیه کوزنتس و به عبارتی وجود رابطه U معکوس بین تولید ناخالص داخلی سرانه و تصادفات جاد های بوده و یافت ههای دیگر پژوهش نیز دلالت بر وجود تأثیر مثبت و معن ادار تعداد وسایل نقلیه موتوری سرانه و تعداد مسافر جابجا شده از طریق حمل و نقل جاد های بر تصادفات جاد های دارد. نتایج بر اساس ضریب جمله تصحیح خطا نیز حاکی از آن است که در هر دوره)هر فصل( 27 / 0 از عدم تعادل کوتا همدت برای رسیدن به تعادل بلندمدت تعدیل می شود..
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Study the long-run relationship between road accident and its influencing factors in Iran
چکیده انگلیسی مقاله
The objective of this research is to study the long-run relationship between road accident and its influencing factors in Iran. This research method is an analysis-causal and it’s objective is application and the method of data collection is the type of library and fact and information about the variables used in this study is extracted from Central Bank of Iran and Statistics Center. Also, Econometric tools used in research is Eviews Software and time domain is seasonal time of 2006 to 2013 and spatial domain including Iran. In this research Johansen-Juselius method is used to estimate the long-run relationship between road accident and its influencing factors. The results of this research indicate that the coefficients of all variables are significant and based on theoretical foundations. Findings show that, Kuznets hypothesis or an inverted U relationship between GDP per capita and road accident has been approved and the number of motor vehicle per capita and the number of passengers transported by road transport have a significant positive impact on road accident. Also, the results based on error correction model indicate that to achieve long-term balance, about 0.27 of short-run imbalances is adjusted in each period
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رویا آل عمران |
استادیار اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز، ایران
سیدعلی آل عمران |
نشانی اینترنتی
http://talar.jrl.police.ir/article_11600_65495914c3e8209bc96fe4420b52792e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1203/article-1203-1643211.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات