مطالعات پژوهشی راهور، جلد ۱۳۹۴، شماره ۱۴، صفحات ۲۵-۴۶

عنوان فارسی شناسایی و ارائه پارامترهای مؤثر در امدادرسانی شبکه حمل ونقل در هنگام بحران
چکیده فارسی مقاله موردِتحلیل قرار م یگیرد؛ این شبکه فرضی متشکل از 52 گره و 40 کمان م یباشد. برای این شبکه در شرایط بحران، شاخصی ارائه م یشود که مشخص م یکند با توجه به جمعیت تحت پوشش ب هطور متوسط به چه تعدادی از افراد آسی بدیده م یتوان امدادرسانی کرد. این شاخص با استفاده از شبی هسازی مون تکارلو و الگوریتم دایکاسترا موردِتحلیل قرار م یگیرد و در هر مرحله از تحلیل، تعدادی از کما نهای شبکه ب هصورت تصادفی، قطع فرض م یشوند. حال اگر در این مرحله، همه کما نهای مسیر وصل باشند؛ مسیر، وصل و در غیرای نصورت، قطع خواهد بود. برای هر کمان دو نوع ضریب اهمیت محاسبه م یشود که نشا ندهنده اهمیت آن نسبت به سایر کما نها خواهد بود. در پایان هم با توجه به هرکدام از ضرایب اهمیت کما نها، بهترین مسیرها برای اتصال مراکز امدادرسانی به نواحی آسی بدیده تعیین م یشود تا پس از بروز بحران مشخص باشد که کدام مسیرها را باید بیشتر موردتوجه قرار داد و مثلاً چنانچه نیاز ب ه ب هکارگیری نیروهای انتظامی برای باز نگ هداشتن مسیرها شد، اولویت با این مسیرها باشد. پ س از انتخاب مسیرها با توجه به هرکدام از انواع ضرایب اهمیت، میزان تغییر در شاخص دسترسی پیشنهادی محاسبه گردیده و از میان دو نوع ضریب اهمیت، یکی ب هعنوان ضریب اهمیت برتر انتخاب م یشود و در تعیین مسیرهای امدادرسانی به کار خواهد رفت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بحران، دسترسی، شبکه حم لونقل، امدادرسانی و شبی هسازی مون تکارلو،

عنوان انگلیسی Identifying the Parameters Affecting the Transportation Network in Crisis
چکیده انگلیسی مقاله Transportation network, under the effect of some external or internal factors, can encounter drop in performance and traffic flow instability. To provide effective parameters and a solution to improve status of the network and to upgrade the qualitative and quantitative situation of network arcs, in the mentioned modes, is a remedial act. In this paper, a hypothetical transportation network is analyzed in terms of the crisis. This hypothetical network includes 52 nodes and 40 arcs. For this network an index will provide in the crisis conditions that specifies averagely how many injured people can be relieved. The index is analyzed by Using Monte Carlo simulation and Daykastra algorithm. In each stage some of the network arcs are assumed to be randomly disconnected; if all path arcs that are connected, the path will be connected and disconnected otherwise. There is an effort to calculate two types of significance coefficient for each arc, which will show its significance over other arcs. Finally, given each one of significance coefficient of arcs, the best paths for connecting relief centers to injured areas are specified, so that after the crisis, it would be clear which paths need more attention and, for example, if it is necessary to have police forces to keep the paths open, these pathsa take priority over other paths. After selecting paths, given each one of significance coefficients, the rate of change in the proposed access index has been calculated, and finally, of two types of significance coefficient, one of them will be applied in specifying relief paths as the more important significance coefficient.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدرضا احدی |


مقصود پوریاری |


پریسا طالبی |



نشانی اینترنتی http://talar.jrl.police.ir/article_11619_e3a657d3bfe36fbc8083fba2e21d74fb.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1203/article-1203-1643195.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات