این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 5 مهر 1404
مطالعات پژوهشی راهور
، جلد ۱۳۹۶، شماره ۲۰، صفحات ۱۴۱-۱۶۴
عنوان فارسی
تحلیل پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی در پلیس راهور ناجا
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: رفتار شهروندی سازمانی، مجموعهای از رفتارهای داوطلبانه و اختیاری سودمند برای سازمان است که بخشی از وظایف رسمی فرد نیست؛ اما باعث ترویج عملکرد مؤثر سازمان میشود و مطلوبیت اجتماعی سازمان را بهبود میبخشد و از طرفی موجب رضایت مشتریان و یا افراد جامعه خواهد شد. با توجه به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی در سالیان اخیر با نوآوریهای بسیاری همراه بوده و به روشهای گوناگون در پی افزایش اثربخشی و جلب رضایت مشتریان برآمده، هدف اصلی این تحقیق، شناسایی پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی از دیدگاه خبرگان حوزۀ راهنمایی و رانندگی و اعضای هیئتعلمی دانشگاه است. روش: این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و ازلحاظ روش، کیفی است. ابزار گردآوری دادهها، مصاحبه میباشد و جامعۀ آماری را نیز اعضای هیئتعلمی و خبرگان راهنمایی و رانندگی ناجا با استفاده از روش گلوله برفی به تعداد 24 نفر تا رسیدن به اشباع نظری شکل دادهاند. برای تجزیهوتحلیل محتوای تحقیق، از روش کیفی تحلیل محتوای جهتدار، با استفاده از نرمافزار کیفی مکسکیودیای استفاده شده است. یافتهها: یافتههای بهدستآمده حاکی از آن است که فقط 14 پیامد حاصل یعنی رضایت مردم، احترام متقابل بین مردم و پلیس، نگاه مثبت مردم به پلیس، جلب اعتماد مردم، افزایش اثربخشی، افزایش کارایی، افزایش کیفیت خدمات، بهبود روحیه کارکنان، رضایت کارکنان، حفظ روحیه کارکنان، رضایت شغلی، کاهش بینظمی کارکنان، تأثیرپذیری دیگران از عملکرد پلیس و تعمیم آن به دیگر سازمانها به علت نزدیکی در 4 سطح قرار گرفتند که برابر مدل نهایی تحقیق عبارتند از: 1- ارتقای کیفیت زندگی کاری کارکنان راهور، 2- ارتقای عملکرد پلیس راهور، 3- الگوشدن پلیس راهور و 4- خشنودی مردم. پیشنهادها: پس از بررسیهای لازم برای سه سطح ارتقای کیفیت زندگی کاری کارکنان راهور، ارتقای عملکرد پلیس راهور و خشنودی مردم، تحقیقات مشابهی یافت شد؛ ولی برای پیامد الگوشدن پلیس راهور هیچ تحقیق مشابهی یافت نشد؛ پس میتوان نتیجه گرفت که الگوشدن پلیس راهور جزو نوآوریهای این تحقیق است
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Consequences of organizational citizenship behavior in the police
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract The field and object: Organizational citizenship behavior is set of useful voluntarily and optional behaviors for organization that are not part of one's official dutiesb, but they promote the effective performance of the organization and improve social utility of organization and on the other hand, it will be satisfied customers or individuals. According to the traffic police in recent years has been associated with many innovations and has been raised various ways to increase efficiency and customer satisfaction. The main objective of this research is to identify the consequences of organizational citizenship behavior from the perspective of traffic experts areas and faculty members of university. Method: This reaearch in terms of purpose is practical and in terms of the method is qualitative and data collection tool is interview and the statistical population also Consists of faculty members of university and experts of Traffic Police using the snowball method to 24 people until reach theoretical saturation. qualitative method of oriented content analysis and Max Q-DI qualitative software has been used to analyze the content of research. Findings: the resulting findings shows that only 14 resulting consequences meanly people satisfaction, mutual respect between people and the police, positive view of people to police, gaining the trust of people, increasing effectiveness, increasing efficiency, increasing quality of service, improving employee morale, employee satisfaction, maintaining employee morale, job satisfaction, reducing the employee irregularity, influencing others by police performance and its extension to other organization were due to close at 4 levels that against the final research model include 1- improving guality of working life traffic employee, 2- Improving performance of traffic police, 3- patterning traffic police, 4- satisfaction of the remaining people. Suggestions: the similar researches found after necessary reviews for three levels :improving guality of working life traffic employee, Improving performance of traffic police , satisfaction of people, but no similar research found for patterning traffic police that it can be concluded that patterning traffic police is one of the innovations of this research.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Organizational Citizenship Behavior
نویسندگان مقاله
رضا جوادیان |
نشانی اینترنتی
http://talar.jrl.police.ir/article_11664_17d38114ee217ff7df95b202f29df908.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1203/article-1203-1643157.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات