این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 6 مهر 1404
مطالعات پژوهشی راهور
، جلد ۱۳۹۶، شماره ۲۰، صفحات ۸۳-۱۰۴
عنوان فارسی
مدل اولویتبندی آموزشی در شبیهساز رانندگی با استفاده از الگوی پرموتاسیون
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: انسان، راه و وسیلۀ نقلیه، اجزای اصلی تشکیلدهندۀ ترافیک و حملونقل میباشند که هریک بهتنهایی و بهصورت ترکیبی، سهمی در بروز تصادفات رانندگی دارند. تأمین و ارتقای سطح ایمنی حملونقل در سایۀ شناخت سهم و وضعیت هریک از این عوامل در کشور و عملکرد صحیح و به موقع بهمنظور بهبود وضعیت هریک از این مؤلفهها تحقق مییابد. در صورت شناسایی هریک از عوامل فوق میتوان راهکارهای مناسبی را برای کاهش تصادفات و افزایش ایمنی پیشنهاد داد. یکی از راهکارهای مهم و اصلی، آموزش است که بهویژه در کاهش تصادفات با دلیل انسانی و همچنین اندرکنش عامل انسانی و سایر عوامل موثر میباشد؛ با توجه به اینکه در راستای آموزشِ بهتر رانندگان در شرایط فعلی دنیا از روشهای نوین و تجهیزات شبیهسازی استفاده میشود. روش: در این پژوهش، شناسایی بستههای آموزشی با استفاده از مطالعۀ ادبیات و سرفصلهای موجود در کشور و مطالعۀ تطبیقی انجام پذیرفت و در گام بعد از الگوی پرموتاسیون برای اولویتبندی بستهها استفاده شد. در این روشِ اولویتبندی، تعدادی گزینه و تعدادی معیار وجود دارند که باید جایگشتهای مختلف با توجه به اولویت گزینهها تشکیل شود و در نهایت مناسبترین جایگشت که بیشترین امتیاز را کسب کرد، انتخاب نهایی شود. یافتهها: در این پژوهش، بستههای آموزشی مناسب در شبیهساز رانندگی در جهت کاهش تصادف، خطاهای انسانی و تخلف، شناسایی و اولویتبندی شدند. بر اساس الگوی ارائهشده، بستۀ آموزشی مهارتمحور شامل توجه و تمرکز، مدیریت سرعت، درک خطر، مدیریت سبقت و رعایت حق تقدم منتخب شد. پیشنهادها: پیشنهاد میشود که مدیران آموزشی و تصمیمگیران در شرایط بودجۀ کم و ناکافی از بستۀ جامعتر و ضروریتر مهارتی مبتنی بر تصادفات، تخلفات و درک خطر در آموزشهای با شبیهساز رانندگی استفاده کنند
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Educational ranking model in driving simulators using permutation pattern
چکیده انگلیسی مقاله
The field and purpose: Humane، vehicle and road are the main components of traffic and transportation that each alone and in combination have a share in the traffic accidents. To provide and enhance transportation safety level is achieved due to the recognition of the contribution of each of these factors in the country function properly and timely to improve the situation of each of these components If researchers identify any of these factors can be tailored strategies to reduce accidents and increase level of road safety. Education is one of the important and major strategies that especially in reduce accidents with human reason and also the interaction of the human factor and other factors is effective.Today new methods and simulation equipment such as driving simulator are used for better training of drivers in current situation Method: in this study training packages identification using literature study and subheadings in the country and a comparative study was conducted and in the next step permutation pattern is used for prioritization of educational package. In this method, there are Prioritize a number of options and a number of measures that various permutations should be formed according to the priority options that finally The most appropriate permutations that earn the most points will be the final selection. Findings: In this study, appropriate training packages in driving simulator in order to reduce accidents, Human Error and violation were identified and prioritized. based on the considred pattern, skill-based educational package, including focus and attention, speed management, hazarad perception, overtaking management and yield sign was selected. Conclusions: It is suggested that educational managers and decision-makers in in conditions of low and insufficient budget use more comprehensive and more necessary package skill-based of accidents, violations and risk perception in driving simulator training
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مرتضی اسدامرجی |
محمود صفارزاده |
نشانی اینترنتی
http://talar.jrl.police.ir/article_11662_a86bb26c1f7dbe4af80fe0e8aa83ff71.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1203/article-1203-1643155.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات