|
نظارت و بازرسی، جلد ۱۳۹۵، شماره ۳۵، صفحات ۱۳-۴۲
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر مهارتهای ارتباطی مدیران با رضایت شغلی کارکنان |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف این پژوهش بررسی تأثیر مهارتهای ارتباطی مدیران با رضایت شغلی کارکنان است. این پژوهش در گروه پژوهشهای توصیفی- پیمایشی و از نوع کاربردی است. جامعه آماری 115 نفر از کارکنان بازرسی انتخاب و نمونه گیری به صورت کل شماری انجام شده و با به کارگیری الگوی معادلات ساختاری به بررسی مسیرهای مشخص شده پژوهش مطابق با الگوی مفهومی پرداخته شده است. ابزار گردآوری اطلاعات از طریق مطالعه کتابخانه ای و پرسشنامه است که از پرسشنامه های استانداردشده مهارتهای ارتباطی مدیران که توسط بارتون جی ای ابداع شده و پرسشنامه رضایت شغلی مارتین جی کانون استفاده شده است. نتایج نشان داد مهارتهای ارتباطی، مهارتهای ارتباط غیرکلامی، مهارتهای ارتباط کلامی و مهارت شنود بر رضایت شغلی تأثیر مثبت و معناداری دارد ولی مهارتهای ارائه بازخورد با رضایت شغلی رابطه معناداری ندارد. با توجه به اینکه کارکنان از مهارتهای ارتباطی کلامی، مهارت شنود، مهارتهای ارائه بازخورد، مهارتهای ارتباطی غیرکلامی مدیران راضی نیستند، باید با اجرای کارگاه های آموزشی نسبت به ارتقا توانمندسازی مدیران در این زمینه اقدام و رضایت از همکاران، سرپرست و شغل را تقویت بخشید. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
مهارت ارتباطی کلامی، مهارت شنود، مهارت ارائه بازخورد، مهارت ارتباطی غیرکلامی، رضایت شغلی، مدیران، |
|
عنوان انگلیسی |
تأثیر مهارتهای ارتباطی مدیران با رضایت شغلی کارکنان |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
هدف این پژوهش بررسی تأثیر مهارتهای ارتباطی مدیران با رضایت شغلی کارکنان است. این پژوهش در گروه پژوهشهای توصیفی- پیمایشی و از نوع کاربردی است. جامعه آماری 115 نفر از کارکنان بازرسی انتخاب و نمونه گیری به صورت کل شماری انجام شده و با به کارگیری الگوی معادلات ساختاری به بررسی مسیرهای مشخص شده پژوهش مطابق با الگوی مفهومی پرداخته شده است. ابزار گردآوری اطلاعات از طریق مطالعه کتابخانه ای و پرسشنامه است که از پرسشنامه های استانداردشده مهارتهای ارتباطی مدیران که توسط بارتون جی ای ابداع شده و پرسشنامه رضایت شغلی مارتین جی کانون استفاده شده است. نتایج نشان داد مهارتهای ارتباطی، مهارتهای ارتباط غیرکلامی، مهارتهای ارتباط کلامی و مهارت شنود بر رضایت شغلی تأثیر مثبت و معناداری دارد ولی مهارتهای ارائه بازخورد با رضایت شغلی رابطه معناداری ندارد. با توجه به اینکه کارکنان از مهارتهای ارتباطی کلامی، مهارت شنود، مهارتهای ارائه بازخورد، مهارتهای ارتباطی غیرکلامی مدیران راضی نیستند، باید با اجرای کارگاه های آموزشی نسبت به ارتقا توانمندسازی مدیران در این زمینه اقدام و رضایت از همکاران، سرپرست و شغل را تقویت بخشید. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
مهارت ارتباطی کلامی, مهارت شنود, مهارت ارائه بازخورد, مهارت ارتباطی غیرکلامی, رضایت شغلی, مدیران |
|
نویسندگان مقاله |
علیرضا جزینی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://si.jrl.police.ir/article_10150_bc029a594dcd486facc2ba310646cfd3.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1288/article-1288-1636635.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|