این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 13 آذر 1404
منابع انسانی ناجا
، جلد ۱۳۹۳، شماره ۵۰، صفحات ۶۱-۸۲
عنوان فارسی
عوامل کلیدی موفقیت در تعالی سازمانی
چکیده فارسی مقاله
برای حرکت به سمت پیشرفت و تعالی باید به دانش فردا مجهز شد. الگوهای تعالی سازمانی ابزارهایی قوی و چارچوبی برای سنجش و اندازهگیری میزان کارایی نظامها و فرایندهاست. در این مقاله سعی بر آن است که، با معرفی الگوهای تعالی سازمانی و مروری بر ادبیات مرتبط با آنها، عوامل کلیدی موفقیت در اجرای این الگوها شناسایی و اولویتبندی شود و بدین طریق به نیروی پلیس در تحقق اهداف و رسالتهایش یاری رسانده شود. در این تحقیق، نویسندگان با استفاده از پژوهشهای میدانی و با استفاده از دادههای ثانویه (اطلاعات کتابخانهای از جمله مطالعه و بررسی کتب، نشریات و مقالات داخلی و خارجی و جستوجو در پایگاههای اطلاعرسانی) اطلاعات را جمعآوری و تحقیقی توصیفی عرضه کردهاند. نتایج حاصل از این تحقیقات در جدولی گردآوری شده و نهایتاً، برای اولویتبندی این عوامل، جدول حاصل به صورت پرسشنامه برای نظرسنجی در اختیار افسران پلیس قرار داده شده است. سپس با استفاده از محاسبه ضریب تغییرات (CV) عواملْ تحلیل و اولویتبندی شده است. آنچه حاصل شد این است که، برای اجرای موفق الگوهای تعالی سازمانی، توجه به نُه حوزه اصلی مهم است، که عبارت است از: مدیریت، کارکنان، تأمینکنندگان، مشتریان، راهبرد، فرایند، ساختار، فرهنگ و فناوری سازمان. هر یک از این ابعاد نیز زیرعوامل خاص خود را دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
برای حرکت به سمت پیشرفت و تعالی باید به دانش فردا مجهز شد. الگوهای تعالی سازمانی ابزارهایی قوی و چارچوبی برای سنجش و اندازهگیری میزان کارایی نظامها و فرایندهاست. در این مقاله سعی بر آن است که، با معرفی الگوهای تعالی سازمانی و مروری بر ادبیات مرتبط با آنها، عوامل کلیدی موفقیت در اجرای این الگوها شناسایی و اولویتبندی شود و بدین طریق به نیروی پلیس در تحقق اهداف و رسالتهایش یاری رسانده شود. در این تحقیق، نویسندگان با استفاده از پژوهشهای میدانی و با استفاده از دادههای ثانویه (اطلاعات کتابخانهای از جمله مطالعه و بررسی کتب، نشریات و مقالات داخلی و خارجی و جستوجو در پایگاههای اطلاعرسانی) اطلاعات را جمعآوری و تحقیقی توصیفی عرضه کردهاند. نتایج حاصل از این تحقیقات در جدولی گردآوری شده و نهایتاً، برای اولویتبندی این عوامل، جدول حاصل به صورت پرسشنامه برای نظرسنجی در اختیار افسران پلیس قرار داده شده است. سپس با استفاده از محاسبة ضریب تغییرات (CV) عواملْ تحلیل و اولویتبندی شده است. آنچه حاصل شد این است که، برای اجرای موفق الگوهای تعالی سازمانی، توجه به نُه حوزة اصلی مهم است، که عبارت است از: مدیریت، کارکنان، تأمینکنندگان، مشتریان، راهبرد، فرایند، ساختار، فرهنگ و فناوری سازمان. هر یک از این ابعاد نیز زیرعوامل خاص خود را دارد.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ربابه قدرتی |
بختیار استادی |
علی حسینزاده کاشان |
نشانی اینترنتی
http://pod1.jrl.police.ir/article_9535_fa8e4803688fe77ca606add32983f4ca.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات