این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 30 آبان 1404
منابع انسانی ناجا
، جلد ۱۳۹۴، شماره ۵۴، صفحات ۶۱-۷۵
عنوان فارسی
بررسی تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر و یادگیری سازمانی بر تعالی سازمانی
چکیده فارسی مقاله
در دنیای در حال تغییر، فرایند یادگیری متحول شده است. دنیای سازمانی و کسبوکار حالت ثبات ندارد و آنچه در گذشته بهخوبی مؤثر بود در آینده ممکن است مؤثر نباشد. از این رو باید از طریق یادگیری عاداتی جدید کسب کنیم تا سازمانمان به سازمانی یادگیرنده تبدیل شود؛ در این صورت بقا و موفقیت آن حتمی و قطعی خواهد بود. مدیریت کیفیت یکی از ابزارهایی است که میتواند سازمان را به سمت یادگیری و تعالی سازمانی سوق دهد. در این مقاله، تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر یادگیری سازمانی بررسی شده است. همچنین نقش میانجیگری یادگیری سازمانی به مثابه توانمندی برتر برای سازمانها در رابطه بین مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی بررسی شده است. دادههای پژوهش از شرکتهای تولیدی شهر صنعتی رشت گردآوری شده است. روش پژوهشْ توصیفی از نوع پیمایشی است. اطلاعات از طریق پرسشنامه جمعآوری شده و برای تحلیل دادهها از الگوسازی معادلات ساختاری و الگوریتم حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان میدهد که مدیریت کیفیت فراگیر با میانجیگری یادگیری سازمانی بر روی تعالی سازمانی تأثیرگذار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
در دنیای در حال تغییر، فرایند یادگیری متحول شده است. دنیای سازمانی و کسبوکار حالت ثبات ندارد و آنچه در گذشته بهخوبی مؤثر بود در آینده ممکن است مؤثر نباشد. از این رو باید از طریق یادگیری عاداتی جدید کسب کنیم تا سازمانمان به سازمانی یادگیرنده تبدیل شود؛ در این صورت بقا و موفقیت آن حتمی و قطعی خواهد بود. مدیریت کیفیت یکی از ابزارهایی است که میتواند سازمان را به سمت یادگیری و تعالی سازمانی سوق دهد. در این مقاله، تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر یادگیری سازمانی بررسی شده است. همچنین نقش میانجیگری یادگیری سازمانی به مثابه توانمندی برتر برای سازمانها در رابطة بین مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی بررسی شده است. دادههای پژوهش از شرکتهای تولیدی شهر صنعتی رشت گردآوری شده است. روش پژوهشْ توصیفی از نوع پیمایشی است. اطلاعات از طریق پرسشنامه جمعآوری شده و برای تحلیل دادهها از الگوسازی معادلات ساختاری و الگوریتم حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان میدهد که مدیریت کیفیت فراگیر با میانجیگری یادگیری سازمانی بر روی تعالی سازمانی تأثیرگذار است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
یعقوب ممبینی |
نشانی اینترنتی
http://pod1.jrl.police.ir/article_9569_99a25fe0bc2b66109be4ae7b3903545c.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات