این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 شهریور 1404
مطالعات تاریخ انتظامی
، جلد ۱۳۸۳، شماره ۲، صفحات ۴۲-۵۵
عنوان فارسی
بررسی ابعاد روانشناختی نظم و انضباط در مراکز آموزش ناجا
چکیده فارسی مقاله
روان شناسان به طور کلی سه دسته عامل را در نظم و انضباط مؤثر میدانند که عبارتند از: عوامل مربوط به یگان، عوامل مربوط به فرماندهان و عوامل مربوط به موقعیت. در این مقاله به بررسی تأثیر دو عامل اول بر تقویت نظم و انضباط پرداخته خواهد شد. یگانهای دارای نظم بالا معمولاً از انسجام بالایی برخوردارند. نیاز مشترک، داشتن دشمن مشترک، منافع مشترک و نشاط مشترک در بالا بردن انسجام در یگانهای نظامی و انتظامی تأثیر زیادی دارند. علاوه بر انسجام، دستورالعملهای روشن، عدم اجمال در نقش و تعارض در نقش و ممانعت از شکلگیری نظرات مخالف میتواند در تقویت نظم و انضباط مؤثر باشد. علاوه بر عوامل مربوط به یگان، عوامل مربوط به فرماندهی نیز در ایجاد و تقویت نظم و انضباط تأثیر گذارند. در این خصوص معمولاً پنج منبع قدرت در مدیریت و تأثیر آن بر اطاعتپذیری و نظمپذیری زیردستان بحث میشود. این پنج منبع عبارتند از: قدرت قهری، قدرت پاداش، قدرت قانونی، قدرت مرجع، قدرت تخصصی، در این مقاله به روشهای افزایش اطاعتپذیری و انضباط براساس هر کدام از این منابع قدرت اشاره شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد حسین الیاسی |
نشانی اینترنتی
http://pod1.jrl.police.ir/article_9516_fd768867cedc19a148a3b10b497b436a.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات