این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 18 شهریور 1404
مطالعات تاریخ انتظامی
، جلد ۱۳۹۰، شماره ۳۷، صفحات ۱۱-۳۸
عنوان فارسی
راهبردکیفی پژوهش نظریه ی مفهوم سازی بنیادی: مفهوم، پارادایم، ویژگی هاو مباحث تکمیلی
چکیده فارسی مقاله
به موازات تغییردرنظریه هاوفرضیه های متفاوت علوم گوناگون، پژوهش علمی و روش های آن نیز در مسیرتکاملی خویش پیچیده تر می شود. روش تحقیق درهرپژوهشی می تواندبردستاوردهای حاصلازآن بسیارتاثیرگذارباشد. ازجمله یروش های تحقیق کیفی، که از رویکردی استقرایی به جای رویکردقیاسی بهره می گیرد، روش تحقیق نظریه ی مفهوم سازی بنیادی است. این روش ازداده های خام شروع می شود وبه سمت شکل گیری نظریه حرکت می کند. درحال حاضر، نظریه ی مفهوم سازی بنیادی ازاستقبال بسیاری، به ویژه درپژوهش های سازمانی واجتماعی، برخورداراست. بااین حال، به نظریه ی مفهوم سازی بنیادی محض به دلایلی، ازجمله پرهیزازبررسی ادبیات موضوع تاپایان پژوهش، انتقاد شده است واین مسئله را نوعی ضعف برای آن برشمرده اند. در این مقاله، ابتدا مروری جامع بر منابع مرتبط با این نظریه شده و اجزا، ویژگی ها، فرایندها و ریشه های پارادایمی آن استخراج شده است. در ادامه، با رویکردی انتقادی به این روش تحقیق، نقاط قوت و ضعف آن شناسایی شده است. سرانجام، سعی شد با ارائه ی راه کارهای مناسب، که در برخی ادبیات با عنوان نظریه ی مفهوم سازی بنیادی چندگانه شناخته می شود، اشکالات آن برطرف شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علیرضا پویا |
حسنیه طباطبائی |
نشانی اینترنتی
http://pod1.jrl.police.ir/article_9316_28f31a89202ec35d7de21abda52501df.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات