این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 شهریور 1404
مطالعات تاریخ انتظامی
، جلد ۱۳۹۳، شماره ۵۱، صفحات ۱۳۱-۱۵۱
عنوان فارسی
معرفی چارچوبی برای ارزیابی تأثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش در سازمانها(مورد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران)
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف معرفی چارچوبی برای ارزیابی تأثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران صورت گرفته است. جامعه آماری این تحقیق چهارصد نفر از کارکنان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران است. از این میان دویست نفر به مثابه نمونه پژوهش انتخاب شد. به منظور جمعآوری نظر کارکنان، دو پرسشنامه تهیه و در میان کارکنان توزیع شد. دادههای حاصل از پرسشنامهها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و الگوسازی معادله ساختاری با استفاده از نرمافزارهای آموس نسخهبیست و اس.پی.اس.اس نسخهنوزده تحلیل شد. نتایج حاصل از معادلات ساختاری نشان داد که دو بُعد رسمیت و تمرکز در ساختار سازمانی با ابعاد مدیریت دانش دارای روابطی معکوس و معنادار بود. همچنین پیچیدگی سازمان با ابعاد مدیریت دانش دارای روابطی مستقیم و معنادار بود. معنادار شدن روابط نشان میدهد که هر یک از ابعاد ساختار سازمانی به طور مستقیم بر سه بُعد خلق دانش، انتقال دانش و حفظ دانش در سازمان تأثیرگذار است. از این رو رسمیت کم و ساختار غیر متمرکز در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به اعضای سازمان امکان میدهد که به منظور اجرای مدیریت دانش با یکدیگر تعامل و ارتباط مناسب برقرار کنند. افزایش پیچیدگی در سازمان نیز با افزایش مهارتهای شغلی باعث شده است که کارکنان به صورت داوطلبانه و خودجوش به خلق، انتقال و حفظ دانش بپردازند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
این پژوهش با هدف معرفی چارچوبی برای ارزیابی تأثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران صورت گرفته است. جامعة آماری این تحقیق چهارصد نفر از کارکنان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران است. از این میان دویست نفر به مثابه نمونة پژوهش انتخاب شد. به منظور جمعآوری نظر کارکنان، دو پرسشنامه تهیه و در میان کارکنان توزیع شد. دادههای حاصل از پرسشنامهها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و الگوسازی معادلة ساختاری با استفاده از نرمافزارهای آموس نسخةبیست و اس.پی.اس.اس نسخةنوزده تحلیل شد. نتایج حاصل از معادلات ساختاری نشان داد که دو بُعد رسمیت و تمرکز در ساختار سازمانی با ابعاد مدیریت دانش دارای روابطی معکوس و معنادار بود. همچنین پیچیدگی سازمان با ابعاد مدیریت دانش دارای روابطی مستقیم و معنادار بود. معنادار شدن روابط نشان میدهد که هر یک از ابعاد ساختار سازمانی به طور مستقیم بر سه بُعد خلق دانش، انتقال دانش و حفظ دانش در سازمان تأثیرگذار است. از این رو رسمیت کم و ساختار غیر متمرکز در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به اعضای سازمان امکان میدهد که به منظور اجرای مدیریت دانش با یکدیگر تعامل و ارتباط مناسب برقرار کنند. افزایش پیچیدگی در سازمان نیز با افزایش مهارتهای شغلی باعث شده است که کارکنان به صورت داوطلبانه و خودجوش به خلق، انتقال و حفظ دانش بپردازند.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مرجان فراشی |
حمیده رشادتجو |
نشانی اینترنتی
http://pod1.jrl.police.ir/article_9548_9cc3b43771562a009d33fe56118af93d.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات