این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
رفتار حرکتی، جلد ۱۱، شماره ۳۵، صفحات ۱۷-۳۴

عنوان فارسی بررسی میزان یادگیری ایروبیک در دانشجویان کم‌تحرک با توجه به سبک‌های شناختی
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر، بررسی میزان یادگیری ایروبیک در دانشجویان کم‌تحرک با توجه به سبک‌های شناختی بود. بدین‌منظور، 24 دانشجوی کم‌تحرک دختر با میانگین سنی (3/22 و انحراف استاندارد 187/1 به شیوه دردسترس انتخاب شدند و در سه گروه سبک شناختی (هر گروه هشت نفر) قرار گرفتند. هر سه گروه به‌مدت 16 جلسه یک‌ساعتی تحت‌‌آموزش ایروبیک ماراتن قرار گرفتند و سه مربی ایروبیک میزان یادگیری آن‌ها را ارزیابی کردند. داده‌ها به کمک روش آماری تحلیل واریانس (اندازه‌گیری مکرر) بررسی شدند. نتایج نشان داد که شرکت‌کنندگان مستقل از زمینه (P = 0.09) در مقایسه با شرکت‌کنندگان وابسته به زمینه و بی‌طرف در مراحل یادداری و انتقال عملکرد بهتری داشتند و میزان یادگیری آن‌ها بیشتر از دو گروه دیگر بود. می‌توان نتیجه گرفت که شرکت‌کنندگان مستقل از زمینه به‌دلیل پردازش خودکار، استفاده مؤثر از اطلاعات بدنی و عوامل شناختی متفاوت ممکن است مهارت‌های حرکتی را سریع‌تر یاد بگیرند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ایروبیک، یادگیری، سبک‌های شناختی،

عنوان انگلیسی Assessment of Sedentary Student Aerobics Learning According to Cognitive Styles
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of present study was to Assessment of sedentary student aerobics Learning according to cognitive styles. For this aim, 24 sedentary female students with age average (22.37) and standard deviation (1.187) were selected and divide to three groups of cognitive styles (each group 8 members). All three groups were under aerobics marathon training for 16 one-hour sessions. And learning of them were evaluated by three aerobics instructor. Data were analyzed with ANOVA (repeated measure). The results show field Independent participants have better performance (P = 0.09) compared to field dependent and nature. And their learning are more than the other two groups. So, it can be concluded field Independent participants for automatic processing, effective use of physical information and different cognitive factors may learn faster motor skills.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ایروبیک, یادگیری, سبک‌های شناختی

نویسندگان مقاله فریبا ملائی زنگی |
کارشناسی‌ارشد روان‌شناسی ورزشی، دانشگاه تبریز

مهتا اسکندرنژاد |
دانشیار رفتارحرکتی، دانشگاه تبریز

زهرا فتحی رضائی |
استادیار رفتارحرکتی، دانشگاه تبریز


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات