این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۷، شماره ۱، صفحات ۱-۲۰

عنوان فارسی الگوی فرآیندی تجاری سازی خدمات در شرکت‌های دانش‌ بنیان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات
چکیده فارسی مقاله امروزه علم و فناوری در پیشرفت و تعالی کشورها نقشی تعیین‌کننده دارد. در اقتصادهای دانایی‌محور، سهم شرکت‏های دانش‏بنیان در توسعه و تجاری‏سازی فناوری قابل توجه است. بر این اساس، هدف از نگارش این مقاله ارائه الگوی فرآیندی تجاری‏سازی خدمات در شرکت‏های دانش‏بنیان انتخابی بود. بدین منظور، در این پژوهش از روش تحقیق مطالعه چندموردی استفاده شد. ابتدا، با استفاده از روش نمونه‏گیری غیراحتمالی (غیرتصادفی) آسان، 3 شرکت ارائه‏کننده خدمات دانش‏بنیان در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) مستقر در استان‏های قم و تهران، به‏ عنوان نمونه، انتخاب شدند و پس از مصاحبه با 7 نفر از مدیران مطلع از فرآیند تجاری‏سازی خدمات دانش‏بنیان شرکت‏ها، داده‏ها احصا و با استفاده از روش تحلیل مضمون تحلیل شدند. در نهایت، بر اساس نتایج، الگوی فرآیندی تجاری‏سازی خدمات در شرکت‏های دانش‏بنیان صنعت ICT طراحی و ارائه شد. مراحل اصلی الگوی مذکور عبارت‌اند از: تحقیقات بازاریابی (نیازسنجی)، ایده‏یابی، تحلیل و تأمین مالی، تأمین و آموزش نیروی انسانی، تدوین و اجرای استراتژی‏های بازاریابی و تبلیغات، امکان‏سنجی جامع تولید و تولید و آزمایش و بهبود و ارتقا، کنترل کیفیت، اخذ مجوزها و استانداردها، و تدوین و اجرای استراتژی‏های قیمت‏گذاری و فروش و توزیع.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تجاری‌سازی، تحلیل مضمون، شرکت‌های دانش‌بنیان، مطالعه موردی،

عنوان انگلیسی The process model of services commercialization in the knowledge-based companies in Information and Communication Technology industry
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays, The science and technology have determinant role in the growth and development of countries. The Purpose of this article is presenting the process model of services commercialization in the chosen companies. Therefore, case study is the research methodology of this article. First, by using non-random easy sampling method, 3 companies providing knowledge based services in the ICT industry in Qom and Tehran provinces were selected as samples. The needed data collected after conducting a deep interview with 7 managers who are aware of the commercialization process of services and using other library methods, observing and reviewing documents. Then, by using thematic analysis, the data was analyzed and the results were extracted. Finally, the process model of services commercialization in the knowledge-based companies in ICT industry was presented. The main steps of the model are marketing research (needs analysis) - Idea screening- Analysing and financing - Providing and training human resources - Designing and implementing of marketing and advertising strategies - Comprehensive production feasibility - production, testing, improvement and upgrading - Quality control - Obtaining licenses and standards - Designing and implementing pricing, sales and distribution strategies.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهره دهدشتی شاهرخ |
دانشیار دانشکدة مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران

محمود محمدیان محمودی‌تبار |
استادیار دانشکدة مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران

محمدرضا تقوا |
دانشیار دانشکدة مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران

حمیدرضا فرج شوشتری‌پور |
دانشجوی دکتری دانشکدة مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://jomc.ut.ac.ir/article_71182_60e11b373b0d36d84cef16841638bcc6.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-1568555.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات