این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۴، شماره ۴، صفحات ۱۸۵-۲۰۴
عنوان فارسی
نقش رهبری تحولی در ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین (مطالعه موردی: دانشگاه شهید بهشتی)
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش بررسی نقش رهبری تحولی در ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین است. روش تحقیق این پژوهش، از نوع توصیفی- همبستگی میباشد. جامعهی آماری پژوهش شامل کارکنان دانشکدهها و پژوهشکدههای دانشگاه شهید بهشتی بوده که تعداد 103 نفر بهعنوان نمونهی آماری از طریق نمونهگیری تصادفی نسبی انتخاب شدند. ابزار جمعآوری اطلاعات دو پرسشنامهی کارآفرینی سازمانی (سازمان کارآفرین) و پرسشنامهی رهبری تحولی بود. یافتههای پژوهش بیانگر این است که، میزان بهکارگیری رهبری تحولی در دانشگاه و وضعیت دانشگاه از حیث میزان ارتقا به سازمان کارآفرین بیشتر از سطح متوسط بود. همچنین نتایج بررسی ضرایب همبستگی نشان داد بین رهبری تحولی و ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین و شاخصهای آنها رابطهی مثبت و معناداری وجود دارد. نتایج بهدست آمده از تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که، بُعد «انگیزش الهامبخش» از قدرت پیش-بینی کنندگی بیشتری در ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین برخوردار بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
تحولی در ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین (مطالعه موردی: دانشگاه شهید بهشتی)
چکیده انگلیسی مقاله
ژوهش بررسی نقش رهبری تحولی در ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین است. روش تحقیق این پژوهش، از نوع توصیفی- همبستگی میباشد. جامعهی آماری پژوهش شامل کارکنان دانشکدهها و پژوهشکدههای دانشگاه شهید بهشتی بوده که تعداد 103 نفر بهعنوان نمونهی آماری از طریق نمونهگیری تصادفی نسبی انتخاب شدند. ابزار جمعآوری اطلاعات دو پرسشنامهی کارآفرینی سازمانی (سازمان کارآفرین) و پرسشنامهی رهبری تحولی بود. یافتههای پژوهش بیانگر این است که، میزان بهکارگیری رهبری تحولی در دانشگاه و وضعیت دانشگاه از حیث میزان ارتقا به سازمان کارآفرین بیشتر از سطح متوسط بود. همچنین نتایج بررسی ضرایب همبستگی نشان داد بین رهبری تحولی و ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین و شاخصهای آنها رابطهی مثبت و معناداری وجود دارد. نتایج بهدست آمده از تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که، بُعد «انگیزش الهامبخش» از قدرت پیش-بینی کنندگی بیشتری در ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین برخوردار بوده است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد قهرمانی |
استادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی
صالح رشید حاجی خواجهلو |
کارشناس ارشد مدیریت و برنامه¬ریزی آموزش عالی دانشگاه شهید بهشتی
عقیل ابوچناری |
دانشجوی کارشناس ارشد مدیریت و برنامه¬ریزی آموزش عالی دانشگاه شهید بهشتی
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_24407_069ff757afac401fab8adb77e66789a7.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-1551835.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات