این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۴، شماره ۴، صفحات ۱۲۵-۱۴۳
عنوان فارسی
تاثیر شایستگیهای فردی و اجتماعی بر شخصیت کارآفرینانه (مطالعه موردی: کارکنان بانک توسعه صادرات)
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش بهمنظور بررسی اثر شایستگیهای فردی (توانایی خودمدیریتی، توانایی خودانگیزشی، توانایی خودآگاهی) و شایستگیهای اجتماعی (آگاهی اجتماعی، مهارتهای اجتماعی) بر روی شخصیت کارآفرینانهی کارکنان بانک توسعه صادرات انجام شده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی است. بههمین منظور نمونهی آماری 240 نفری از بین کارکنان ستاد و 18 شعبهی بانک توسعه صادرات با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شد. ابزار پژوهش پرسشنامهای شامل 29 گویه در مقیاس طیف لیکرت 7تایی بود که با توجه به شاخصهای شایستگیهای فردی و اجتماعی و شخصیت کارآفرینانه تدوین شد. روایی پرسشنامه با استفاده از نظر صاحبنظران و تحلیل گویهها و پایایی آن با آلفای کرونباخ تعیین گردید. برای تحلیل الگوی معادلات ساختاری از تحلیل عاملی تاییدی و تحلیل مسیر استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که توانایی خودانگیزی و مهارتهای اجتماعی هر دو تاثیر معنیدار و مثبتی برروی شخصیت کارآفرینانهی کارکنان دارد. اما میزان تاثیر مهارتهای اجتماعی برروی شخصیت کارآفرینانه بسیار بیشتر از توانایی خودانگیزی است. از اینرو این دو سازه در الگو باقی ماندند و سایر متغییرهای مستقل از الگو حذف شدند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شایستگی اجتماعی، شایستگی شخصی، هوش عاطفی، ویژگی کارآفرینی،
عنوان انگلیسی
یر شایستگیهای فردی و اجتماعی بر شخصیت کارآفرینانه (مطالعه موردی: کارکنان بانک توسعه صادرات)
چکیده انگلیسی مقاله
پژوهش بهمنظور بررسی اثر شایستگیهای فردی (توانایی خودمدیریتی، توانایی خودانگیزشی، توانایی خودآگاهی) و شایستگیهای اجتماعی (آگاهی اجتماعی، مهارتهای اجتماعی) بر روی شخصیت کارآفرینانهی کارکنان بانک توسعه صادرات انجام شده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی است. بههمین منظور نمونهی آماری 240 نفری از بین کارکنان ستاد و 18 شعبهی بانک توسعه صادرات با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شد. ابزار پژوهش پرسشنامهای شامل 29 گویه در مقیاس طیف لیکرت 7تایی بود که با توجه به شاخصهای شایستگیهای فردی و اجتماعی و شخصیت کارآفرینانه تدوین شد. روایی پرسشنامه با استفاده از نظر صاحبنظران و تحلیل گویهها و پایایی آن با آلفای کرونباخ تعیین گردید. برای تحلیل الگوی معادلات ساختاری از تحلیل عاملی تاییدی و تحلیل مسیر استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که توانایی خودانگیزی و مهارتهای اجتماعی هر دو تاثیر معنیدار و مثبتی برروی شخصیت کارآفرینانهی کارکنان دارد. اما میزان تاثیر مهارتهای اجتماعی برروی شخصیت کارآفرینانه بسیار بیشتر از توانایی خودانگیزی است. از اینرو این دو سازه در الگو باقی ماندند و سایر متغییرهای مستقل از الگو حذف شدند.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
طیبه نیکرفتار |
دکتری مدیریت دولتی دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_24404_334d4e33643236906853ebcd92be6ad5.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-1551833.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات