این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 5 آذر 1404
اندیشه مدیریت راهبردی
، جلد ۳، شماره ۲، صفحات ۱۰۱-۱۲۸
عنوان فارسی
درآمدی بر الگوی مدیریتی امام علی(ع) از منظر مؤلفههای سرمایۀ اجتماعی
چکیده فارسی مقاله
امروزه در کنار انواع مختلف سرمایه، مانند سرمایه انسانی، مالی و اقتصادی، سرمایه دیگری با عنوان سرمایه اجتماعی مورد بهرهبرداری قرار گرفته است. این مفهوم به پیوندها و ارتباطات میان اعضای یک شبکه بهعنوان منبع باارزش اشاره دارد که با خلق هنجارها و اعتماد متقابل، موجب تحقق اهداف اعضا میشود. با توجه به اهمیت و جایگاه سرمایه اجتماعی در مدیریت سازمانها به تبیین این بحث از دیدگاه الهی امیرالمؤمنین علی(ع) بهعنوان مدیری مدبر و کارآمد در تشکیل حکومت اسلامی پرداخته میشود. مقاله حاضر مبتنی بر مطالعات کتابخانهای و اسنادی انجام پذیرفته است. عناوین مباحث این نوشتار به شرح زیر است: ابتدا سرمایه اجتماعی، سپس بهترتیب و بهاختصار مدیریت ارزش، مدیریت در نگاه امیرالمؤمنین علی(ع) و الگوی مدیریت علوی بر مبنای سرمایه اجتماعی محبت و معرفت و در نهایت، سرمایه دینی و مؤلفههایی از سرمایه اجتماعی در مدیریت امام علی(ع) بررسی میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A survey on Imam Ali's Management Patterns in Terms of Social Capital
چکیده انگلیسی مقاله
Today, along with different types of capital such as human, financial and economic, some other sort is exploited called social capital. This concept deals with bonds and relations between members of a human network as a valuable resource which helps to reach goals by creating common norms and trust. Because of the importance of social capital and its role in management, we deal with this issue from Imam Ali's viewpoint as an efficient manager in an Islamic government. This research is done based on documentative studies and covers issues as follows: The first part deals with and explains social capital. Then value management, management in Imam Ali's perspective and his management pattern based on affection and wisdom as social capitals are respectively dealt with. Finally, religious capital and some factors of social capital in Imam Ali's management are explained.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
منصور اعتصامی |
عضو هیئت علمی ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشجوی دکتری علوم اقتصادی دانشگاه امام صادق ع
سازمان اصلی تایید شده
: وزارت علوم تحقیقات و فناوری (Ministry of science research and technology)
حامد فاضلی کبریا | fazeli kebria
دانشجوی کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و مدیریت صنعتی دانشگاه امام صادق ع
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه امام صادق (Imam sadigh university)
نشانی اینترنتی
http://smt.journals.isu.ac.ir/article_132_34.html
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات