|
الجمعیه الایرانیه للغه العربیه و آدابها فصلیه محکمه، جلد ۲، شماره ۵، صفحات ۸۹-۱۰۸
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی علل کم علاقگی دانش آموزان دبیرستان به درس عربی از دیدگاه دبیران شهر شیراز |
|
چکیده فارسی مقاله |
از هنگام ورود اسلام به ایران، زبان عربی همواره در کشورمان، محترم، مورد توجه و بهترین ابزار انتقال علم بوده است. پس از انقلاب اسلامی، اصل 16 قانون اساسی بر دست اندرکاران آموزش و پرورش تکلیف کرد که امکانات آموزش این زبان را فراهم آورند. ولی کاهش منزلت زبان عربی در جامعه و در نتیجه، کاهش علاقه و اهتمام دانش آموزان و دانشجویان به آن نشان می دهد که تاریخ پربار و الزام قانونی برای ایجاد زمینه مساعد آموزش زبان دوم کافی نیست. در بررسی علل کم علاقگی دانش آموزان به زبان و درس عربی، تاثیر هر یک از عوامل «محتوای کتابهای درسی»، «دانش تخصصی دبیران» و «مهارت های حرفه ای دبیران» را ارزیابی کرده و توصیه هایی برای بالابردن کیفیت آموزش و ایجاد علاقه و انگیزه بیشتر در دانش آموزان ارایه داده ایم. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
انگیزه ی یادگیری،زبان عربی،آموزش و پرورش،روشهای آموزش، |
|
عنوان انگلیسی |
بررسی علل کم علاقگی دانش آموزان دبیرستان به درس عربی از دیدگاه دبیران شهر شیراز |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
انگیزه ی یادگیری,زبان عربی,آموزش و پرورش,روشهای آموزش |
|
نویسندگان مقاله |
محمد خاقانی |
محمد جواد لیاقت دار | mohammad javad
طوبی اکیزه خو | اکیزه خو
|
|
نشانی اینترنتی |
|
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|