|
ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۱۴۱-۱۵۸
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر بازی های وانمودی شعر بر پرورش خلاقیت کودکان |
|
چکیده فارسی مقاله |
پیش زمینه: محققان به نقش بازی در رشد خلاقیت کودکان تأکید کرده اند. هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی بازیهای وانمودی )شعر( بر افزایش میزان خلاقیت دختران بیسرپرست است. روش: این پژوهش یک طرح نیمه آزمایشی مداخله ای است که به صورت پیش آزمون و پس آزمون در دو گروه آزمایش و کنترل و در سه مرحله پیش آزمون و پس آزمون و پیگیری انجام شد که در زمره تحقیقات کاربردی به حساب می آید. تعداد 20 نفر از کلیه ی کودکان دختر بی سرپرست 6-3 سال تحت پوشش بهزیستی شهرستان تهران به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب و به طورتصادفی در دو گروه (آزمایش و گواه) جای گرفتند. آزمون خلاقیت تورنس در سه مرحله پیشآزمون، پسآزمون و پیگیری برای دو گروه و برنامه بازی های وانمودی شعر، در شش جلسه فقط در گروه آزمایش اجرا گردید. به منظور توصیف دادهها از میانگین و انحراف معیار و بمنظور تحلیل استنباطی دادهها از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته ها: نتایج حاصل از تجزیه تحلیل نشان داد که آموزش بازیهای وانمودی شعر بر افزایش خلاقیت کودکان دختر بیسرپرست تأثیر دارد و این تأثیر در طول زمان دارای پایداری است(01/0
|
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
بازیهای وانمودی، شعر، خلاقیت، کودکان، |
|
عنوان انگلیسی |
Players' lyrics simulative effect on the development of children's creativity |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background: Researchers believe the role of play in the creative development of children. The present study examined the effects of simulative games, (poetry) on increasing creativity orphans girls Children. Method: Therefore, 20 patients of all children orphaned girl 6-3 years of Tehran city's welfare were selected by cluster sampling and they were placed randomly in two groups (experimental and control). Torrance creativity test in the pre-test, post-test and follow-up for both groups and the Players lyrics simulative program, within 6 sessions only for the experimental group were performed. In order to describe the data were used mean and standard deviation. The collected data was analyzed using statistical method of the analysis of covariance. Result (s): The results showed that simulative poetry can increase creativity in orphans' girls Children.)p(01/0Conclusion: We conclude that children are exposed to the simulative games (poetry) have more creativity than others. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Poetry pretends play, creativity, children |
|
نویسندگان مقاله |
فریبا پارسامنش | نویسنده مسئول
ناصر صبحی قراملکی | sobhi gharamaleki نویسنده
|
|
نشانی اینترنتی |
http://journal.bpj.ir/article_523672_a5311920b714d72e0eee2a907ee4d77b.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|