این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۰، شماره ۱، صفحات ۱-۱۶

عنوان فارسی راهبردهای فراگفتمان در مقالات پژوهشی: بررسی تفاوت‌ها در زیرمقوله‌ها
چکیده فارسی مقاله ویژگی‌های پنهان بلاغی نگارش علمی که تاکنون مورد مطالعه جامع و نظام‌مندی قرار نگرفته است، آن را به چالشی برای فعالان این حوزه در محیط علمی تبدیل نموده است. یکی از آن ویژگی‌های بلاغی که حساس به زمینۀ فرهنگی نیز می‌باشد استفاده از فراگفتمان است که از ویژگی‌های مهم بلاغی به شمار می‌رود. برای کمک به حل بخشی از این چالش، این مطالعه به تحلیل کاربرد فراگفتمان راهنمایی و تعاملی در ریزبخش‌های مقالات پژوهشی که هر کدام از نظر ژانر شناختی دارای هدف بلاغی متفاوتی می‌باشند، پرداخته است. برای این منظور 54 مقالۀ پژوهشی از علوم پایه و علوم انسانی برای تحلیل کیفی غیرماشینی انتخاب شدند. نتایج نشان داد که علیرغم تشابه زیاد، بخش‌های مقدمه، روش، و بحث و نتیجه که اهداف بلاغی متفاوتی (مانند اقناع، توصیف، ادعا و ...) را دنبال می‌کنند، بطور متفاوتی از فراگفتمان راهنمایی و تعاملی استفاده می‌کنند. تحلیل یافته‌ها منجر به ارایه نکات کاربردی برای استفاده زبان‌آموزان در کلاس‌های انگلیسی برای اهداف آکادمیک گردیده و ادعا شده است که بدون این مختصات نویسندگان دارای زبان اول و فرهنگ متفاوت ممکن است با تعمیم قراردادها و هنجارهای فرهنگی خود موفق به رعایت ویژگی‌های نگارش انگلیسی نشوند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مقالات پژوهشی، فراگفتمان، ساختار بلاغی، نگارش علمی،

عنوان انگلیسی METADISCOURSE STRATEGIES IN RESEARCH ARTICLES: A STUDY OF THE DIFFERENCES ACROSS SUBSECTIONS
چکیده انگلیسی مقاله The implicit rhetorical features of academic writing which has so far eluded a comprehensive systematic characterization have made teaching it a challenging task for a large group of practitioners in academic setting. One such feature of academic writing susceptible to cultural mentalities is metadiscourse marking, which is supposed to be one of the important rhetorical aspects in the writing process. Therefore, through analyzing interactive and interactional metadiscourse strategies use, this study makes an attempt to find out the normal metadiscursive distribution in the various cognitive-generic structures within the socio-genreic structure of research articles (RAs). For the purpose of this study, a small corpus of 54 research articles from social and natural sciences was selected for a close manual qualitative analysis. It appeared that, though globally similar in many ways, different IMRD sections (i.e. Introduction, Method, Results and Discussion) of RAs which follow different cognitive genre types (i.e. conviction, description, argumentation, etc.) use interactive and interactional strategies differently. The findings are analyzed and implications are drawn for the teachers and learners of writing research articles in English for Academic Purposes (EAP) classes. It is argued that without such characterizations the writers from different nationalities might generalize the norms of their own culture, which are in most cases inconsistent with the conventions of English language.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رضا عبدی |
assistant professor mohaghegh ardabili university, ardabil
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_391_b1ab879693f730b1c7994595b1ec4081.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات