این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 29 آبان 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۰، شماره ۳، صفحات ۱۱۵-۱۴۲
عنوان فارسی
ارائه مدل راهبردهای گفتاری برای فراگیران زبان انگلیسی در ایران
چکیده فارسی مقاله
هدف این تحقیق ارائه مدلی برای راهبردهای گفتاریِ فراگیران زبان انگلیسی در ایران میباشد. تأثیر دو عامل جنسیت و سطح آگاهی زبانآموزان بر کاربرد راهبردهای گفتاری نیز مورد بررسی قرار گرفته است. بدین منظور، مطالعه حاضر در دو بخش کمی و کیفی صورت پذیرفت. در بخش کیفی، از 30 نفر از زبان آموزان در سطوح مختلف، از مبتدی تا پیشرفته، با توجه به جنسیت آنها، مصاحبه به عمل آمد. با توجه به نظرات مصاحبه شوندگان و نکات مطرح شده از سوی آنان، مدلی برای راهبردهای گفتاری زبانآموزان ایرانی استخراج و پرسشنامهی مربوط به آن نیز طراحی گردید. در بخش کمی، پرسشنامهی طراحی شده به 210 نفر از زبان آموزان جهت جمع آوری دادها ارائه شد. پس از جمعآوری دادها با استفاده از روش آماری تحلیل عاملی، 7 عامل استخراج گردید که به مدل نهایی راهبرد های گفتاری کمک کرد. همچنین، آزمون تی مستقل و مقایسه یکسویه واریانس جهت بررسی تاثیر جنسیت و سطح زبان بر کاربرد راهبردهای گفتاری بکار گرفته شد. نتایج بدست آمده حاکی از آنست که این دو عامل تاثیر معنیداری بر بکارگیری راهبرد های گفتاری ندارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
راهبردها، مهارت گفتار، تدوین مدل، مدل راهبردهای گفتار،
عنوان انگلیسی
A Model of Speaking Strategies for EFL Learners
چکیده انگلیسی مقاله
This study intended to develop a model describing speaking strategies for EFL learners by taking into account the effects of learners’ gender and proficiency on the application of strategies. Accordingly, this study was planned to have two main analyses, namely qualitative and quantitative. In this respect, 30 EFL learners' viewpoints were sought, and then, based on the elicited responses, a 21-item speaking strategy questionnaire was developed and given to 210 EFL learners. To select a subset of common responses and remove the redundant ones, factor analysis was applied, and then 7 components were extracted. These components, dichotomized on the basis of the offline/online notions or the time of speaking, comprised a model describing speaking strategies. Parenthetically, the study revealed that EFL learners’ gender and level of proficiency do not affect their speaking strategy use.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
آیت اله رزمجو | ayat allah
associate professor shiraz university, shiraz
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
سیما قاسمی اردکانی | ghasemi ardekani
m. a., tefl shiraz university, shiraz
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_380_e16a782129c5cbd55c7716124c93be56.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات