این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 5 آذر 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۰، شماره ۳، صفحات ۸۳-۱۱۴
عنوان فارسی
تفاوت در دانش آموزشی معلمان آموزش زبان انگلیسی بر اساس مدرک تدریس آنان
چکیده فارسی مقاله
بررسی دانش آموزشی معلمان در حال حاضر اهمیت زیادی در آموزش زبان انگلیسی به خود گرفته است. براین اساس مطالعه حاضر به بررسی تفاوت بین دانشآموزشی معلمان زبان انگلیسی براساس مدرک تدریس آنان میپردازد. برای این منظور، 6 معلم به عنوان آزمودنیهای تحقیق انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از روش مصاحبه استفاده شد. شناسایی مقولههای اصلی فکری این معلمان از طریق کدگذاری و طبقهبندی آنان صورت گرفت. نتایج تفاتهای معناداری را بین معلمان در شمار و نوع مقوله های فکری آنان نشان داد. مدیریت زبانی، بررسی رویه، مقوله احساسی، تفکر درباره خود، بررسی پیشرفت فراگیران، و باورها مقولههای اصلی تفکری معلمان دارای مدرک تدریس استاندارد را تشکیل دادند. مدیریت زبانی، بررسی رویه، بررسی پیشرفت فراگیران و مقوله احساسی مقولههای اصلی معلمان دارای مدرک تدریس غیرآکادمیک را تشکیل میدادند و مدیریت زبانی، بررسی رویه، بررسی پیشرفت فراگیران و توجه به رفتار فراگیران مقولههای اصلی معلمان بدون مدرک تدریس آکادمیک را تشکیل میدادند. تفکر درباره خود و باورها مقولههایی فکری بودند که فقط در میان مقولههایی فکری معلمان دارای مدرک تدریس استاندارد یافت میشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Variations in EFL Teachers’ Pedagogical Knowledge Base as a Function of Their Teaching License Status
چکیده انگلیسی مقاله
The study of teachers’ pedagogical knowledge base (PKB) to discover how teachers think and work is attracting increasing attention in ELT. Against this background, the present study aimed at probing the likely variations in EFL teachers’ pedagogical knowledge base as a function of their teaching license status. To this aim, six teachers (two standard-licensed, two alternatively-licensed, and two non-licensed teachers) were selected as the participants. Stimulated Recall Technique was used for the data collection purpose. Identification of the dominant thought categories of the three clusters of teachers was carried out by segmenting, coding and categorizing them. The analyses of the data revealed significant differences in the number and list of dominant pedagogical thought categories (PTC) across the three groups of teachers. Language Management, Procedure Check, Affective, Self-Reflection, Progress Review, and Beliefs formed the dominant list of PTCs by Standard Licensed (SL) teachers. Language Management, Procedure Check, Affective, and Progress Review comprised the dominant categories of Alternatively Licensed (AL) teachers, while Non-Licensed (NL) teachers' dominant PTCs included Language Management, Procedure Check, Progress Review, and Note Behaviour. Self-reflection and Beliefs were the thought categories absent in the AL and NL teachers’ list of dominant PTCs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
license status, PKB, EFL teachers, pedagogical thought units
نویسندگان مقاله
محمدنبی کریمی الوار | mohammad nabi karimi allvar
assistant professor tarbiat moallem university, tehran
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_379_6ccac0606c1d0033615189cac5dc52c2.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات