این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 4 آذر 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۱، شماره ۲، صفحات ۱۵۵-۱۶۹
عنوان فارسی
نبود قلت و آنیت: دو عنصر جدید رئالیسم جادویی در رمان کوبه حلبی اثرگانتر گراس
چکیده فارسی مقاله
مقاله حاضر به بررسی پاسخ این سوال می پردازد که آیا می توان رمان معروف طبل حلبی اثر گونتر گراس را طبق آنچه عموما ادعا میشود یک اثر رئالیسم جادویی نامید؟ بررسی دقیق پیرامون عناصر تشکیل دهنده این سبک هنری- ادبی به ویژه عنصر "خموشی نویسنده" و مفهوم "تردید" دلالت بر آن دارد که بر خلاف تبلیغات موجود، در برخی از بخش های این اثر، عناصر فوق کاملا نادیده گرفته شده و گاه حتی مخالف آنها عمل می کنند. این مقاله با استفاده از روش دقیق خوانی و ارایه و بررسی نمونه هایی از بطن رمان به این نتیجه می رسد که به تنها ویژگی شاخص و بارز رئالیسم جادویی، یعنی "خموشی نویسنده" آشکارا توجهی نشده و علاوه بر آن، وجود تردید پایدار و ممتد در طول اثر نهایتا اعتبار رئالیسم جادویی بودن آن را مخدوش و منتفی ساخته است. بر اساس اظهار نظر معروف فرانتس رو، در باره حیات پنهان و مکتوم نیروهای خارق العاده در جهان پیرامون ما دو نتیجه استخراج می شود: نخست عنصر جدیدی است که آن را "قلت" نام نهاده ام و بدین مفهوم است که وقایع غیر عادی و ماورالطبیعه نمی توانند مکرر و به تناوب رخ دهند. دوم آنکه اینگونه وقایع باید به فوریت و "آنیت" ظاهر شده و بی درنگ خاتمه یابند و لذا کنترل شدنی نخواهند بود. حال آنکه در این رمان، قدرت حیرت انگیز اسکار، شخصیتمحوری اثر، نه تنها به دفعات استفاده می شود، بلکه هر زمان که اراده کند دردسترس و قابل کنترل وی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Absence of ‘Paucity’ & ‘Momentariness’: Two New Components of Magical Realism in Günter Grass's The Tin Drum
چکیده انگلیسی مقاله
This article presents the question whether it is correct to classify Günter Grass’s The Tin Drum as a work of magical realism. A brief scrutiny of the elements of magical realism, particularly Authorial Reticence and concept of Hesitation indicates that contrary to the advertisement of certain sources and publishers, this novel in certain circumstances, contradicts and opposes these two indispensable elements of magical realism. The scrutiny of the text based on the technique of ‘close reading’, followed by exemplification and providing excerpts from the text, helps one find out that the only distinctive feature of this narrative mode, namely authorial reticence is explicitly neglected and overlooked. Unlike the principles of magical realism, the protagonist of the novel attempts to provide rational explanations and logical justifications for whatever he does. Likewise, due to the lack of a firm and confident voice and lack of matter-of-fact statements of the protagonist, readers begin suspecting the accuracy and validity of his words and actions. This sustained hesitation ultimately harms the total effect of the work as being magical realism. Moreover, based on Franz Roh’s famous statement regarding the palpitating nature of magic, hidden behind our represented world, two conclusions are drawn: one is paucity or scarcity of magic, implying that extraordinary events should not occur incessantly and frequently. Secondly, it should happen momentarily and promptly and consequently should not be controllable, intruding our lives from the outside world. Whereas, in this novel, not only Oskar’s magic power is used frequently, but also is controlled at any time he wishes.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمیدرضا kasikhan | hamid reza
assistant professor islamic azad university, shahr-e-rey branch-tehran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_502_529873a490474ffc3d71ac8c860a8e37.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات