این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 27 آبان 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۱، شماره ۲، صفحات ۵۳-۸۵
عنوان فارسی
فراگیری ساختارهای مفعولناپذیر و فاعلناپذیر زبان انگلیسی توسط فراگیران فارسیزبان
چکیده فارسی مقاله
در دو دههء اخیر فراگیری ساختارهای موضوعی توسط محققان مختلفی که در زمینهء یادگیری زبان دوم فعالیت می کنند (( Atay, 2010; Can, 2009; Chay, 2006; Kras, 2007 مورد بررسی قرار گرفته است. در تحقیق حاضر "فعل" به عنوان اساسیترین عنصر جمله مورد بررسی قرار می گیرد. سه نوع فعل در زبان انگلیسی وجود دارد که به نظر دشواری بیشتری برای فراگیران فارسی زبان ایجاد می کند: (الف) افعال مفعولپذیر دو وجهی (مثل: open) (ب) افعال مفعولناپذیر (مثل: cry) و (ج) افعال فاعلناپذیر (مثل: die). هدف از این تحقیق بررسی و شفافسازی دشواریهای فراگیران فارسیزبان در راستای یادگیری ساختارهای یاد شده است. همچنین نقش تاثیر بین زبانی و بسندگی زبانی نیز در این زمینه مورد بررسی قرار میگیرد. نتایج بررسی نشان میدهد که فراگیران دشواریهایی در ارتباط با افعال فاعلناپذیر و همچنین شکل ناگذرای افعال مفعولپذیر دو وجهی داشتند. همچنین تاثیر زبان اول (فارسی) در فراگیری ساختارهای مفعول ناپذیر و حالت ناگذرای افعال مفعول پذیر دووجهی با وضوح بیشتری مشاهده شد به طوریکه فراگیران به خاطر تاثیر منفی انتقال از زبان اول به زبان دوم اشکالاتی در زبان دوم داشتند. در مورد افعال فاعل ناپذیر، چالشهای فراگیران مربوط به فقدان دانش شهودی آنها در زبان دوم بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Acquisition of English Unergative and Unaccusative Structures by Persian EFL Learners
چکیده انگلیسی مقاله
The acquisition of argument structures has been studied by a variety of second language acquisition scholars within the past two decades (Atay, 2010; Can, 2009; Chay, 2006, & Kras, 2007, among others). In the present study, ‘Predicate’ as the most substantial element of a sentence is investigated. There are three English verb-types which seem to be more problematic for Persian EFL learners: (a) Paired Ergative verbs (e.g. open); (b) Unergative verbs (e.g. cry) and (c) Unaccusative verbs (e.g. die). The study aims to shed more light on the learnability problems with which Persian EFL learners are faced in the acquisition of the afore-mentioned structures. Additionally, the role of cross-linguistic influence and proficiency is investigated. The results show that the participants had learning problems associated with Unaccusative predicates as well as the intransitive (inchoative & middle) variants of Paired Ergative verbs. Additionally, the role of L1 (Persian) was detected in the acquisition of unergatives and inchoatives more clearly when the learners experienced learning difficulties as the result of negative transfer from L1. In the case of unaccusatives, the challenges are attributed to the lack of L2 intuitive knowledge of the learners.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد جواد رضایی | mohammad javad
assistant professor yazd university, yazd
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
علی اکبر آریامنش | ali akbar
m. a., in tefl yazd university, yazd
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_498_4f56697aa124c5d10a4705a0452fb337.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات