این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۱، شماره ۳، صفحات ۱۰۳-۱۲۶

عنوان فارسی الگوی تغییر زبان معلمان انگلیسی: مطالعه‌ی اعتبار سنجی
چکیده فارسی مقاله استفاده از زبان اول در کلاس زبان به طور سنتی توسط زبانشناسان کاربردی سرکوب شده است. با این حال، در سال های اخیر، اعتقاد بر این است که استفاده از زبان اول می تواند به عنوان یک ابزار آموزشی توسط معلمان مورد استفاده قرار گیرد. در نتیجه، این مطالعه دو مرحله‌ای، به بررسی کاربرد استفاده از زبان اول توسط معلمان زبان انگلیسی پرداخت. در مرحله اول (فاز نظری)، تجزیه و تحلیل کاملی از ادبیات موجود در زمینه‌ی تغییر زبان (codeswitching) معلم با هدف دستیابی به یک الگوی جامع انجام شد. در مرحله دوم (فاز عملی)، به منظور اعتبار سنجی این الگو، یک جلسه‌ی تدریس چهار معلم زبان انگلیسی با استفاده از دوربین فیلمبرداری ضبط شد. نمونه‌های تغییر زبان در عملکرد آنها پیاده‌سازی و سپس بر اساس الگوی طراحی شده کدگذاری شد. نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که الگوی طراحی شده در عملکرد معلمان نمود پیدا می‌کند. همچنین مشخص شد که در میان شرکت کنندگان در پژوهش، زبان اول بیشتر برای برآوردن نیازهای آموزشی مورد استفاده قرار گرفت. در نهایت، کاربرد این یافته ها مورد بحث قرار گرفته و پیشنهاداتی برای تحقیقات بیشتر ارائه شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله معلم زبان، تغییر زبان، اعتبارسنجی ساختاری،

عنوان انگلیسی The Typology of EFL Teachers’ Codeswitching: A Validation Study
چکیده انگلیسی مقاله The use of L1 in language classroom has been traditionally repressed by applied linguists. However, in recent years, it is believed that switching to L1 can be considered a pedagogical instrument by teachers rather than a heterodox. Consequently, this two-phase study was an attempt to investigate the functions that are fulfilled by EFL teachers through their use of L1. In the first phase (i.e., theoretical phase), a thorough analysis of the available literature on teacher codeswitching was conducted with the aim of developing a typology which would encompass various functions of teachers’ L1 use. In the second phase (i.e., empirical phase), in order to test the construct validity of the typology, data was collected from four EFL teachers by videorecording an entire session of their teaching. The instances of codeswitching in their performance were transcribed and coded in the light of the typology. The results of data analysis indicated that the typology has external manifestations in teachers’ instances of codeswitching. It was also discovered that, among the selected participants, L1 was mostly used to fulfill pedagogical functions rather than social ones. Implications of the findings are discussed and suggestions for further research are provided.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله language teacher, codeswitching, construct validation

نویسندگان مقاله شهاب مرادخانی |
ph. d. student, tefl tarbiat modares university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_623_3697800f8fab892b4e00655e368ffcdf.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات