این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 29 آبان 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۱، شماره ۳، صفحات ۱-۲۲
عنوان فارسی
راهکارهای نگارشی خاص رشته دانشجویان تحصیلات تکمیلی آموزش زبان انگلیسی
چکیده فارسی مقاله
در تحقیق حاضر راهکارهایی مورد بررسی قرار گرفته اند که دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتهی آموزش زبان انگلیسی در کسب و ارتقای مهارتهای نگارشی مرتبط با رشتهی خود بهکار میبندند. بدین منظور یازده نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری رشتهی آموزش زبان انگلیسی و همچنین افراد فارغ التحصیل همین رشته (کارشناسی ارشد) مورد مصاحبه قرار گرفتند. هدف از این مصاحبهها بررسی راهکارهای خاصی بود که این دانشجویان هنگام نگارش متون تخصصی رشتهی خود (مقاله، پایاننامه و رساله) بهکار میگیرند. نتایج تحقیق نشان داد که دانشجویان راهکارهای اجتماعی- عاطفی، ارتباطی و استفاده از منابع را بیش از راهکارهای شناختی مورد استفاده قرار میدادند. همچنین میزان استفاده از راهکارهای فراشناختی در سطح بسیار پایینی قرار داشت که میتواند ناشی از فقدان آموزش و آگاه سازی برنامه ریزی شده درباره انواع متون تخصصی مرتبط با آن رشته باشد.از دیگر نتایج این تحقیق میتوان به عدم استفاده دانشجویان از راهکارهای مهارتآموزی اجتماعی، وابستگی بسیار زیاد دانشجویان به اساتید خود فقط از نظر دریافت بازخورد و درعینحال عدم تعامل دوجانبه با آنان و سایر همکلاسان اشاره کرد. در این تحقیق، نقش آموزش واضح برای ایجاد آگاهی فراشناختی گونه های مختلف متون و همچنین تشویق فضای تعامل میان دانشجویان مورد تاکید قرار گرفته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Discipline-Specific Writing Strategies Used by TEFL Graduate Students
چکیده انگلیسی مقاله
This study aims to examine the strategies utilized by eleven postgraduate students in an EFL university context in their attempts to acquire the textual practices of their discipline. First- and second-year MA students, one Ph.D. student as well as individuals who had completed their MA programs in TEFL took part in interviews in order to elicit the strategies they used when they endeavored to write their discipline-specific writings, such as articles, proposals and theses. The results revealed that the participants utilized socio-affective, communication and resourcing strategies more than cognitive strategies. However, they ignored metacognitive strategies, which might be due to a lack of conscious awareness of certain writing genres in the field. Social apprenticeship strategies were not considered to be of great importance by participants. Students were highly dependent on their instructors for feedback, though without bearing any sense of collaboration with them or their peers. The role of the explicit instruction of metacognitive genre awareness as well as the provision of an atmosphere of collaboration among students has been emphasized.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرزانه دهقان |
ph.d. student, tefl shiraz university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
سید آیت الله میرزایی رزمجو | seyyed ayatollah
associate professor, tefl shiraz university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_619_821ac93f577f2a34eaf92faec2a1bf24.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات