این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 3 آذر 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۲، شماره ۲، صفحات ۱۱۳-۱۳۵
عنوان فارسی
خروجی اصلاح شده و جنسیت در کلاسهای زبان انگلیسی فعالیت محور
چکیده فارسی مقاله
مطالعه حاضر ادوات اصلاح استفاده شده توسط زبان آموزان مذکر و مونث در طی مکالمات دونفره مبتنی بر تکلیف را مورد بررسی قرار داده است. سه فعالیت معنی گرا ، یعنی توضیح تصویر ، تشخیص تفاوت، و تبادل نظر، برای جمع آوری داده ها از 24 یادگیرنده انگلیسی به عنوان زبان خارجی ایرانی (آذری زبان) (12 مذکر و 12 مونث در 4 جفت مذکر-مؤنث، 4 جفت مؤنث- مؤنث، و4 جفت مذکر- مذکر) با سطح مهارت متوسط در انگلیسی به عنوان زبان سوم مورد استفاده قرار گرفتند. تمامی تعاملات توسط دستگاه ویدیویی ضبط و رونویسی شدند. به منظور برقراری نظام مندی، 150 جمله اول مورد بررسی قرار گرفت تا مقدار تاثیر جنس هم صحبت بر استفاده از ادوات مختلف اصلاح با استفاده از مدل ارائه شده توسط مکی و همکارانش در سال 2003 ارزیابی شود. یافته های تحقیق نشان دادند که در بین ادوات اصلاح "درخواست تصدیق" از همه بیشترتوسط هر دو جنس مورد استفاده قرار گرفت. همچنین نتایج مشخص کردند که "درخواست توضیح" غالب ترین نوع استراتژی مورد استفاده بین دانش آموزان بدون توجه به جنسیت آنها می باشد. تجزیه آماری نشان میدهد که ادوات اصلاح درک ورودی و خروجی را آسان تر کرده و مذاکره برای فرم و معنی را افزایش میدهد. نتایج و پیشنهادات بیشتر در مقاله مورد بحث قرارگرفته اند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Modified output in task-based EFL classes across gender
چکیده انگلیسی مقاله
AbstractThe current study examined the modification devices (MDs) used by non-native speakers (NNSs) learning EFL during dyadic task-based interactions. Three meaning-oriented tasks, namely picture-description, spot-the-difference, and opinion-exchange, were used to elicit data from 24(12 male and 12 female, forming 4 male-male, 4 female-female, and 4 male-female dyads) Iranian EFL learners with intermediate language proficiency. All interactions were video-taped and transcribed. For the sake of systematicity, only the first 150 sentences of transcribed data were analyzed to assess the relationship among interlocutor type and the usage of different types of modification devices. The findings revealed that ‘confirmation check’ was the device mostly used by both genders. The results also demonstrated that ‘clarification check’ was the most frequently used strategy for negotiation among the students. Data from this study propose that these modification devices facilitate comprehension of input and output and enhance the negotiation for both meaning and form. Further results and implications are discussed in the paper.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
کریم صادقی |
urmia university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
پریا ساجدی |
urmia university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_1520_03b6357e76f79c5dbc05d345a6132dd2.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات