این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۲، شماره ۲، صفحات ۹۱-۱۱۱

عنوان فارسی فرآیند گفتمانی ایجاد انگیزه: مطالعه موردی دو فراگیر ایرانی زبان انگلیسی
چکیده فارسی مقاله بررسی فرآیند گفتمان مدار شکل گیری انگیزش فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی موضوعی پژوهشی نسبتاً نوین است. از این رو، مطالعات اندکی در مورد نقش گفتمان فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در شکل گیری انگیزش آنان وجود دارد. مطالعه‌ی کنونی تلاش کرده است تا فرآیند گفتمان مدار شکل گیری انگیزش دو نفر (یک پسر و یک دختر) از دانشجویان ایرانی در دانشگاه شیراز، ایران، را بررسی کند. دراین مطالعه تحلیل داده‌ها با استفاده از چارچوب تحلیل گفتمان انتقادی فرکلاف (2003) نشان داد که انگیزش فراگیران زبان انگلیسی تک بعدی و ثابت نیست بلکه پیچیده، چند بعدی و متغیر است که به طور گفتمان مدار در تعامل دایمی بین فرد و موقعیت اجتماعی شکل می گیرد. همچنین، نتایج نشان داد که فرآیند گفتمان مدار شکل‌گیری انگیزش مستلرم تعامل همزمان چندین لایه از روابط بین فردی فراگیران، خود ایده آل آنها، و عواملی در موقعیتهای سیاسی، فرهنگی، و اجتماعی پیرامون می باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Discursive motivation construction: A case of two Iranian EFL learners
چکیده انگلیسی مقاله Investigating the discursive construction of EFL learners’ motivation is a relatively new area of inquiry. Hence, there is a dearth of research into how foreign language learners’ discourse mediates their motivation construction. This study attempted to examine the discursive construction of two (one male and one female) Iranian EFL learners’ motivation in Shiraz University, Iran by examining their interpersonal relationships in the university where they attend, their future self-guides, and their personal struggles in, and alignment with social norms and requirements.. Employing Fairclough’s (2003) critical discourse analysis framework, the study revealed that EFL learners’ motivation is not single-dimensional and static; rather, it is complex, multi-dimensional and dynamic which is discursively constructed in the constant interaction between the individual and the social context. Findings also indicated that the discursive construction of EFL motivation involves the simultaneous interaction of multiple levels of learners’ interpersonal relationships, their ideal selves, and factors in local and broader social, cultural and political milieus.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ناصر رشیدی |
shiraz university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)

محمد رحیمی |
shiraz university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)

زهرا علیمراد |
shiraz university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_1518_da8b9585a8f52df018f80825c37be968.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات