این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۲، شماره ۲، صفحات ۱-۲۶

عنوان فارسی تأثیرچهارنوع مختلف شاخص میزان درگیرشدن درفرآیند یادگیری و تثبیت یادگیری واژگان در میان زبان آموزان ایرانی
چکیده فارسی مقاله هدف از مطالعه حاضرفراهم آوردن شواهد تجربی برای فرضیه باردرگیرشدن در یک جامعه غیر انگلیسی زبان بود. چهارگروه از پیش شکل گرفته که دربرگیرنده 12دانش آموزدرسطح متوسط بود در این پژوهش شرکت کردند. برای حصول اطمینان از اینکه شرکت کنندگان درسطحی مشابه از لحاظ دانش زبان انگلیسی می باشند، آزمون استاندارد نلسون پیش ازشروع مطالعه برگزار شد. همچنین، زبان آموزان توسط آزمون مقیاس دانش واژگان مورد سنجش مقدماتی قرارگرفتند. درطول هفت جلسه مطالعه، به هرگروه تکلیفی متفاوت (خواندن، پرکردن جاهای خالی، نوشتن جملات ابتکاری، و انشا نویسی) با شاخص میزان درگیرشدن متغیر بر اساس فرضیه باردرگیرشدن ارائه شد. آزمون مقیاس دانش واژگان دو بار (آزمون ثانویه فوری و با تأخیر) برای اندازه گیری میزان پیشرفت و یادگیری دردوسطح تشخیص وتولید برگزار شد. نتایج حاکی ازصحت فرضیه در یادگیری تشخیصی وتولیدی و تثبیت یادگیری تشخیصی بود. اما درشرایط تثبیت یادگیری تولیدی، قسمتی از فرضیه یاد شده مورد تأیید قرارگرفت. علاوه براین، افزایش دانش واژگان درطبقه های دانش جزئی، ادراکی وتولیدی بر تأثیرمثبت تکالیف به صورت جداگانه درطول زمان صحه گذاشت. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of Four Different Types of Involvement Indices on Vocabulary Learning and Retention of EFL Learners
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of the present study was to provide empirical support for the construct of the involvement load hypothesis (ILH ) in an EFL context. To fulfill the purpose of the study, 4 intact groups consisting of 126 intermediate-level students participated in this experiment. In order to ensure that the participants were at the same level of English language proficiency, the Nelson test was administered prior to the treatment. Moreover, the participants were pretested on the knowledge of the target items through the Vocabulary Knowledge Scale (VKS). During the 7 treatment sessions, the 4 groups were treated with different tasks (reading, fill-in-the-blanks, sentence-writing, and composition-writing) varying in the involvement index according to the ILH. The VKS was administered twice (immediate and delayed posttests) to measure the gain degree at receptive and productive levels. The results indicated the validity of the hypothesis in receptive and productive learning and receptive retention. In productive retention, however, partial support for the hypothesis was provided. In addition, vocabulary gain in partially known, receptive, and productive categories could lend support to the effectiveness of each treatment over time.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ساسان بالغی زاده |
associate professor shahid beheshti university, tehran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

مریم عباسی |
shahid beheshti university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_1521_952c83c3716f5b3de60724c128e26a57.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات