این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۲، شماره ۳، صفحات ۲۳-۴۰

عنوان فارسی نشانه‌های فراگفتمانی در قسمت بحث و نتیجه‌گیری پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد فارسی و انگلیسی
چکیده فارسی مقاله هدف از این تحقیق، مقایسه نحوه‌ی استفاده از نشانه‌های فراگفتمانی در بخش بحث و نتیجه‌گیری پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد نوشته شده توسط فارسی‌زبانان و انگلیسی‌زبانان بود. به طور خاص، در این تحقیق، طریقه و نحوه کاربرد نشانه‌های فراگفتمانی در بخش بحث و نتیجه‌گیری در بین پایان‌نامه‌های فارسی و پایان‌نامه‌های انگلیسی نوشته شده توسط انگلیسی‌زبانان بررسی شد. علاوه بر این بخش بحث و نتیجه‌گیری پایان‌نامه‌های انگلیسی نوشته شده توسط انگلیسی‌زبانان و پایان‌نامه‌های انگلیسی نوشته شده توسط فارسی‌زبانان هم در استفاده از نشانه‌های فراگفتمانی با یکدیگر مقایسه شدند. نتایج تجزیه و تحلیل داده‌ها حاکی از وجود تفاوت معناداری در فراوانی و نحوه‌ی استفاده از نشانه‌های فراگفتمانی بین سه گروه پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد بررسی شده در این تحقیق است. به طور خاص، نتایج این تحقیق نشان دادند که انگلیسی‌زبانان نسبت به فارسی‌زبانان از تعداد بیشتری از نشانه‌های فراگفتمانی در پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد خود استفاده کرده‌اند. از نتایج به دست آمده در این تحقیق می‌توان در حوزه‌ی آموزش زبان انگلیسی و به طور خاص در زمینه‌ی نوشتن متون علمی و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری استفاده کرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Metadiscourse Markers in the Discussion/Conclusion Section of Persian and English Master's Theses
چکیده انگلیسی مقاله Metadiscourse markers help writers make coherent and reader- friendly texts, thus of considerable importance in academic writing. The main aim of this study was to investigate how interactive and interactional metadiscourse markers are used by Iranian EFL learners. An inquiry was carried out to investigate cross-cultural similarities and differences in the use of metadiscourse markers in the Discussion and Conclusion sections of the master theses of three categories: native English speakers, native Persian speakers, and non-native English speakers. Following Hyland's (2005) metadiscourse taxonomy, a corpus of sixty master theses was investigated to search for metadiscourse markers. The results showed that native English writers used more interactive and interactional metadiscourse markers than native Persian and EFL learners which might stem from the insufficient awareness of EFL learners of the role of the metadiscourse markers, intercultural differences, and the fact that they do not usually receive explicit instruction on these devices in Persian academic context.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عاطفه سادات میرشمسی | atefe sadat
yazd university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یزد (Yazd university)

حمید علامی |
yazd university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یزد (Yazd university)


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_1706_fec3bbe456514d788ecef6a1098bb4c0.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات