این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۲، شماره ۴، صفحات ۱۹-۴۰

عنوان فارسی فراگیری عبارات موصولی انگلیسی توسط فراگیران بزرگسال فارسی زبان: نقش ضمایر تکرار
چکیده فارسی مقاله سیمپلی و دیمیتراکوپولو (2007) مشاهده کردند که در فرایند فراگیری زبان دوم و پس از گذر از مرحله‌ی بحرانی، ویژگیهای تعبیرناپذیر زبان قابل دسترسی نمی باشند. این مقاله، با ارائه شواهدی از وضعیت ضمایر تکرار، به عنوان یکی از عناصر تعبیر ناپذیر، در زبان انگلیسی فراگیران فارسی زبان این ادعا را مورد بررسی قرار می دهد. به منظور بررسی وضعیت ضمایر تکرار در زبان دومِ این فراگیران، یک آزمون قضاوت دستوری و یک آزمون ترجمه، طراحی و بر روی 111 فراگیر بزرگسال با چهار سطح متفاوت بسندگی زبان و 18 انگلیسی زبان اجرا گردید. نتایج حاصل از ﺗﺤﻠﻴﻞ آماری داده‌ها، ضمن اشاره به تاثیر بسندگی زبان بر انواع عبارات موصولی، نشان می دهد که با افزایش بسندگی، عملکرد فراگیران در عدم پذیرش ضمایر تکرارِ انگلیسی به عملکرد انگلیسی زبانان نزدیکتر می شود. با این حال، فراگیران حتی در سطوح پیشرفته، به ویژه در مورد عبارات موصولی مفعولی و مفعولِ حرف اضافه، همانند انگلیسی زبانان رفتار نمی‌کنند. این نتایج فرضیه‌ی «تعبیرپذیری» مطرح شده توسط سیمپلی و دیمیتراکوپولو را تایید می کند. این یافته ها همچنین در مورد مساله مربوط به سن مناسب جهت فراگیری زبان دوم کاربرد دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Acquisition of English Relative Clauses by Adult Persian Learners: Focus on Resumptive Pronouns
چکیده انگلیسی مقاله Tsimpli and Dimitrakopoulou (2007) observed that uninterpretable features are unavailable in second language (L2) acquisition after the critical period. In this paper, we verify this claim by providing evidence from Persian speaking learners of English as an L2 on the status of resumptive pronouns (RPs) as uniterpretable features. Unlike English which does not allow RPs, Persian shows various behaviors across different relative clauses (RCs). In Persian, RP is ungrammatical in subject, optional in object, and required in object-of-preposition RCs. To examine the status of RPs in these learners' interlanguage, a grammaticality judgment test and a translation test were developed and administered to 111 adult Persian learners of English at four proficiency levels and 18 English native speakers. Repeated measures ANOVA results, tracing the effect of proficiency on different RC types, suggest that as their proficiency improves, learners become more native-like in rejecting RPs in English. However, in comparison with the native speakers, even advanced learners show marked performance deficits notably in object and object-of-preposition RCs. These results are in line with the predictions of the Interpretability Hypothesis proposed by Tsimpli and Dimitrakopoulou. The findings also provide some implications for the age-related issue in L2 teaching.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حمیده معرفت |
university of tehran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

الیاس عبداله نژاد |
university of tehran faculty of foreign languages and literatures
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_1858_56777768cf771f555cf99eeac83e8a50.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات