این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۳، شماره ۳، صفحات ۸۹-۱۱۲

عنوان فارسی The Investigation of the Perspectives of Iranian EFL Domain Experts on Postmethod Pedagogy: A Delphi Technique
چکیده فارسی مقاله پس از معرفی آموزش پست متد توسط کوماراوادیولو به همراه سه اصل particularity, possibility)  و practicality) ، توجه زیادی به این مفهوم  به اصطلاح "عصر پست متد" و مناسب و کافی بودن آن در برآورده کردن نیازهای زبان آموزان در عصر جدید مبذول شد. این وضعیت یک بحث داغ هم در میان جامعه آموزش زبان انگلیسی در ایران بوجود آورد. هدف این مطالعه بررسی دیدگاه متخصصین ایرانی آموزش زبان انگلیسی در مورد آموزش پست متد بود. بدین منظور از تکنیک دلفی جهت رسیدن به اتفاق نظر در میان متخصصین استفاده شد. شرکت کنندگان تحقیق حاضر 21 متخصص در حوزه آموزش زبان در ایران بودند. روش دلفی یک روش نسبتا سریع برای رسیدن به اتفاق نظر در میان شرکت کنندگان بود. سه مجموعه داده از طریق سه روند دلفی با همان نمونه شرکت کنندگان جمع آوری شد. نتایج این مطالعه شک وتردید زیادی را هم در مورد متد و هم پست متد بر می انگیزد. نتایج نشان داد که نظام آموزش زبان در ایران هرگز متد را به معنی واقعی کلمه تجربه نکرده است و آنچه که ما آن را به عنوان متد می شناسیم یک رویکرد التقاطی بوده است که هر معلمی بر اساس سلیقه خود آنرا اتخاذ کرده است. به علاوه نتایج تکنیک دلفی نشان داد که آموزش پست متد با سه اصلش در محیط ایران قابل پیاده شدن نیست. درپایان پیامدهای نظری و عملی این مطالعه مورد بحث قرار می گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پست متد، particularity، possibility، practicality، آموزش زبان انگلیسی، تکنیک دلفی،

عنوان انگلیسی The Investigation of the Perspectives of Iranian EFL Domain Experts on Postmethod Pedagogy: A Delphi Technique
چکیده انگلیسی مقاله After the introduction of postmethod pedagogy by Kumaravadivelu with its three principles of particularity, possibility and practicality, a wave of attention was directed towards this so-called 'postmethod era' and its appropriacy and adequacy in satiating the demands of the language learners in this 'brand new world'. This situation has created a healthy debate among the Iranian EFL community as well. The aim of this study was to explore the perspectives of the Iranian EFL domain experts about postmethod pedagogy. In so doing, the Delphi technique was adopted to reach ‘expert’ consensus. The participants of this study were 21 domain experts in the field of applied linguistics in Iran. The Delphi technique was a remarkably quick means of achieving a consensus on postmethod pedagogy for participants. Three waves of data collection were employed in the three rounds of Delphi with the same sample. The findings of this study raised much doubt and uncertainty about both method and post method pedagogy. It was revealed that the Iranian language education has never experienced method in its actual meaning, what it is known as the method has been an eclectic approach any teacher has adhered to simply based on his/her personal taste. Moreover, the findings of the Delphi technique indicated that postmethod pedagogy with its three principles is not applicable in the Iranian context. Finally, the theoretical and practical implications of this study are discussed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله postmethod, particularity, possibility, practicality, Delphi technique

نویسندگان مقاله محمد خطیب |
allameh tabataba amp;amp; 039;i university

جلیل فتحی |
allameh tabataba amp;amp; 039;i university


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_2482_419e458b2242b4bf8fb371c88865d099.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات